Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: nya-rön
Läst 2699 ggr
Maria
0

Nytt om bröstcancer

Bröstcancerns gåta verkar långtifrån att närma sig en lösning tyvärr och inte bara bröstcancer verkar det som.

Här kommer en länk

/Maria

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag blir rädd när jag läser det.. att vi inte kommer någonvart.

Maria
0

Javisst. Lite av ett bakslag kan man sägaObestämd

/Maria

mongu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja det är inte nån enkel sak att lösa precis.

Jag har dilemmat att jag inte vet om vi i familjen ska låta undersöka genetisk angående bröstcancer. Då mamma och alla hennes syskon har haft cancer, utom en bror som dog i hjärtinfarkt.

Mamma hade fem syskon, tre systrar och tre bröder var dom. Nu finns mamma och en syster kvar i livet.

Två av mammas bröder dog i prostatacancer och en syster i bröstcancer. Mamma och den andra systern som lever är båda opererade för bröstcancer. Dessutom dog en moster till mamma i bröstcancer. En kusin till mig har haft bröstcancer.

Då det enl. mammas bröstsköterska (som forskar på detta med genetik vid bröstcancer) har berättat att det finns samband mellan prostatacancer och bröstcancer.

Och då det är så många i släkten som haft dessa två cancertyper så kan vi få remiss till genetiklab.? i Göteborg.

Nu är det så att min syster inte vill kolla om det är en ärftlig cancer medan jag kan tänka mig att göra det.

Inte enbart för min egen skull utan för mina barns skull. Har en flicka och två pojkar och ett barnbarn.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!