Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmotion-och-rörelse
Läst 5257 ggr
Maria
0

Ny röd krycka

Idag har jag inhandlat en krycka, hahaSkrattande En röd, jättefin.

Jag har ju gått med rollator sedan operationen i januari och jag känner att jag måste försöka släppa denna nu. Jag är väldigt yr och vinglig men vill inte fastna med rollatorn på grund av rädsla.

Har provgått idag ute och det fungerade riktigt bra. Min man var visserligen med men jag ska säkert våga själv snartGlad

Hade aldrig drömt om att jag skulle bli glad för en kryckaTungan ute

/Maria

DesK
0

Härligt att det går framåt Skrattande Jag förstår din känsla, tro mig, jag glömmer aldrig när jag lärde mig att gå för andra gången i mitt liv!

/Désirée

Maria
0

Ja, det är märkliga saker man kan bli glad över.

Är man frisk så är allting så självklart men man omvärderar ganska mycket när man råkar ut för något.

Du får gärna berätta mera om du vill.

/Maria

[YlvaP]
0

Har du ingen bild på din krycka. Rött är ju ovanligt. Skrattande

Maria
0

#3 Jag ska försöka fixa detSkrattandeGlad

/Maria

[YlvaP]
0

Kul. Skrattande

DesK
0

#2 Jag kan berätta om vad som hände i en egen tråd så snart jag hinner Glad Jag skulle också vilja se din fina röda krycka Flört

/Désirée

[SvenA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kul att höra att det har kommit färgade kryckor Men var försiktig i starten så att du inte ramlar omkull och tänk på att med en krycka så får man lätt snedbelastning och kan råka ut för en massa värk om man inte är uppmärksam Som sagt man lär sig en massa saker när man råkar ut för sjukdom som gör en funktionshindddrad Jag vet hiur det är att sita i rullstol satt i den under 5 åår på 80 talet och kom upp på benen igen men nu är jag tillbaka i rullstolen så jag kan förstå din känsla när du försöker attt ta bort rullatorn men lycka till

Maria
0

Det var en rolig butik med en massa hjälpmedel och lite tuffare sådana också. En massa olika rollatorer i olika utförande för både inne och utebruk.

Käppar i alla de färger och mönster och en massa andra rehabartiklar och skor.

Sven, jag tror jag klarar mig från snedbelastning eftersom jag egentligen inte behöver hänga så mycket på kryckan utan mer ha den som ett balansstöd. Men man vet aldrig så jag ska vara försiktig.

/Maria

Leffe
0

Härligt med färgade käppar. Tycker det är en positiv syn på hjälpmedlen om man gör dem i lite glada färger, men ta det försiktigt när du går med den

Maria
0

#9 Ja, det är verkligen positivt att man gör desa hjälpmedel lite modernare och faktiskt så roliga det bara går.Glad

/Maria

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilden jag lovatGlad Inget särskilt så mer än att plasten som brukar vara grå är röd istället.

/Maria

DesK
0

En sån krycka ser genast mycket trevligare ut Glad

/Désirée

[YlvaP]
0

Åh vilken "mysig" krycka. Ja en sån är mycket trevligare att använda.

[Sisa]
0

Skulle jag använda krycka..skulle jag vilja ha en sån! Kyss

Maria
0

Ja, tänk vad lite färg kan göraGlad

/Maria

[Asta]
0

Du skulle ha eldslågor på den också. Som doktor House!

Karmatarerskanise
0

Mer färg åt kryckorna :)

Leffe
0

Jag tycker det är jättebra om det blir flera glada färger. Då ser man lite mer positivt på en tråkig krycka

mongu
0

Jag såg en som pyntat sin krycka med en blinkande ljusslinga. Det var strax före jul ett år.

Sen finns det fina käppar både blommiga och andra mönster.

Bra med mera färg och personligare hjälpmedel.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

#19 Haha, det var ju både roligt och smart. Då syntes han i mörkret i alla fall.

/Maria

Mitralis
0

Om jag nån gång får en krycka så vill jag absolut ha en som är lite piffig Glad