darrningar i armen
hej jag är en tjej på 16 år som har fått muskeldarrningar i armarna, vad kan det beror på?
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
mja jag vet inte, kör ganska hård bicepsträning, darrningarna sitter där men också längre ner på armen, gaffeln kan också darra när jag äter, det har hållt på ett tag nu :/ ska kolla länken
jag läste i länken, vad är det som styrs i lillhjärnan? Har också hört att det kan vara vitaminbrist.. vilken vitaminbrist? Min pojkvän tror jag kan ha B5vitamin brist för jag har väldigt torra händer, men jag dricker inte heller jättemycket, försöker göra det men det är ändå där. (darrningarna), dom kommer ofta när jag är stilla, det stod att det kunde vara parkinsons men det är ju totalt uteslutet eftersom jag bara är 16 :P
Du kanske ska ta det lite vackert en period med just att pumpa biceps.
/Maria
det jag menar är att jag lyfter många tyngder, men jag tränar hela kroppen, inte bara biceps, jag har aldrig muskelvärk i biceps å armarna, det är bara i ryggen ibland men jag är noga med att inte köra för hårt med ryggen…
Har du någon personlig tränare? Det är ju lite speciellt att träna styrketräning när man är såpass ung och inte färdigvuxen. Lätt att träna "fel" och bli överansträngd utan att man kanske märker det.
/Maria
jag tränar inte så ofta och jag kan kontakta personalen där om instruktioner osv men jag har inte sett några problem i min träning, mina muskler blir bara starkare, det är ju lätt hänt att man kan bli svagare å så om man tränar för ofta å äter fel vilket jag inte gör. Men mina darrningarna är ju kanske inte jobbiga men dom finns ju där och speciellt då jag sitter å äter… sitter vid ett bord…t.ex…