konstant huvudvärk
jag är en tjej på 12 år som i ca 4-5 år har haft konstant huvudvärk!
under den tiden har jag rönkat skallen , gått på massage, gått hos en kirupraktor, varit hos läkaren (ett par tusen gånger!) , varit hos nån skum ande heling, varit hos en kinesolog, varit hos en naprapat och just nu är jag hos en homopat.
jag går i skolan tränar gymnastik på hög nivå(?) och sjunger.
på träningarna kan det bli jobbigt med huvudvärken men jag har på någon sättlärt mig att leva med den..
men ibland blir det för mycket och allt bara kollapsar!
det känns som att ingen förstår hur det är och att ingen har det så här.
jag är en person som sällan klagar men det gör ju så himla ont!
är det någon som har det lika dant?
eller känner nån som har det så här?!
det skulle vara väldigt trevligt att veta att man inte är ensam om det..
inga vanliga värktabläter funkar för mig utan går på special medicin som dock inte heller funkar längre..
känner mig desperat och vet inte vad jag ska göra.
Det är ju bra att de har utrett dig ordentligt.
Har de talat om vilken typ av huvudvärk du har? Är det migrän eller spänningshuvudvärk. Det kan också vara en kombination.
Vad är det för medicin du äter?
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade massor med huvudvärk också i din ålder och inget hjälpte mig förrän jag kom till en kiropraktor. Nu har du u redan gjort det (hur månag gånger gick du?) så det rådet kan jag ju inte ge dig.
Det jag (och min mamma) upplevde vara att man inte riktigt tar 12-13 åringar på allvar. "Ja-ja, det växer kanske bort". Så fortsätt kämpa.
Har du kollat om det kan vara nåt du äter? Vissa människor kan få huvudvärk av ost eller choklad tex.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jag har ganska ofta huvudvärk, spänningshuvudvärk för min del. För mig så fungerar sjukgymnastik i alla fall till viss del. Min läkare har rekomenderat mig långa promenader, simning och lite mediciner.
Medicinerna fick jag utskrivna för lite mer än ett år sedan och idag är jag helt medicinfri, men huvudvärken kommer tillbaka då och då. Men med magnesium, stillsam motion och vila så fungerar vardagen i alla fall.