Ajaj min svanskota
Den senaste månaden har det kommit smygandes. Ont i svanskotan. Nu kan jag knappt sitta och ännu mindre ligga/halvligga på ryggen. Det gör så ont. Har funderat på om det kan vara en inflammation i svanskotan.
Ont i svanskotan får man ju ofta när man slagit i den eller om man suttit länge i fel ställning så kan man också få ont.
Våra svanskotor är ju lite olika skapta och vissa har tidigare skador som gör att svanskotan är känsligare.
Att halvligga på ryggen är väl den sämsta ställningen för kroppen.
/Maria
Ja det är det nog. Brukar ligga i soffan halvliggandes. Minns inte att jag slagit i svanskotan utan det måste vara att jag sitter så ofta och länge.
#2 Upp och hoppa
/Maria
Hihi jag får nog göra det. 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om det inte försvinner så gå och få det kollat. Jag fick ont i min när jag var liten (10 år) efter ett ordentligt slag, och fick faktiskt opererat bort den eftersom den var skadad.
Nu menar jag ju inte att du ska operera dig, men att du ska kolla den, för den är lite känslig.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Oj stackars dig. Tror inte att jag slagit mig där, inte vad jag kommer ihåg i lla fall. Det var längesen det.

Det var 40 år sen så tramat är överlevt!
Hihi okej. Visste inte att man kunde operera bort svanskotan. 

Hmmm. Hur är en hormonell smärta jämfört med en "vanlig" smärta? 

Ingen aning vilken skillnad det är för jag har bara provat den hormoniella i några månader. Sjukgymnasten berättade så fint vad det var men jag kommer tyvärr inte ihåg så bra. Det finns i alla fall två muskler på varsin sida om ryggraden några centimeter ovanför svanskotan. När hormonerna är si eller så så gör dom ont ända ner i svanskotan. Det gör ondare vid mens, men det gör ont hela tiden för mej.
Okej.

Lite OT, men när man ska föda barn så mjukas svanskotan upp så den kan flytta på sig när ungen ska ut, annars går det inte att föda.
Ja så kan det vara.

Har du bytt preventivmedel? Jag tror att det kan vara det som ställde till det för mej. Det var ett piller som var så starkt att jag fick en graviditetsfläck i pannan och foglossning fast jag inte är, eller har varit, gravid. P-piller simulerar ju en graviditet så att man kan få samma symptom. Tyvärr så sitter det fortfarande i för mej fast vi nu har bytt till kondom.
Nej jag har inga p-piller. Har ingen livmoder längre så jag behöver inga preventivmedel.