Bli frisk nångång...
Har varit småsjuk hur länge som helst nu, med utbrott av rejäl förkylning ungefär varannan vecka då jag ligger däckad med feber, snuva och allmän orkeslöshet. Det går över efter någon dags vila och sen går jag runt och känner mig hängig och småsnuvig fram till nästa omgång igen.
Tar c-vitamin och har börjat med berocca och zink nu också, men funderar på när det ska släppa egentligen? Är hemma från jobbet mer och mer och kommer snart få sparken om jag inte lyckas krya på mig och vara frisk snart. Har så dåliga timmar på jobbet också att jag aldrig har två dagar i rad ledigt, så det blir aldrig riktigt "helg och vila" för mig. Äter bra, tränar när jag är frisk, går/cyklar till jobbet osv..
Man får inte sparken för att man är sjuk.
Möjligtvis om du är timanställd och anställd så att säga vid varje enskilt tillfälle bara.
Har du varit iväg hos någon läkare. Är du anställd då kanske det borde ligga i arbetsgivarens intresse att skicka iväg dig till någon företagshälsovård?
Å andra sett så är det väldigt många som har det som du nu. Förkylningar som inte riktigt släpper och trötta till tusen. Det har varit en lång dryg viner.
Är du orolig tycker jag du ska söka dig till någon VC.
/Maria