Sjuk efter vaccin
Minstingen fick en sedvanlig vaccination i måndags. Vad det innehöll har jag ingen aning om för jag frågade inte. 
Rådgivaren sa att hon kunde få symptom på feber och som en förkylning. Självklart fick hon det och hade en jättehög feber natten till tisdagen. Hon låg dessutom på mig så jag svettades och då ligger jag bara i trosorna. Hon frös självklart så hon ville ha täcke på sig med jag ville vara utan.
Men jag trodde det skulle gå över efter den natten men nu är det onsdag och hon har fortfarande feber och dessutom är hon snorig, täppt i näsan och hostar konstant. Hon är helt färdig om dagarna och kvällarna.
Vi skall kontakta sjukvården imorgon för det är ju så synd om henne. Dagis säger att det går en ny förkylning på dagis. Kan ju vara så att sprutan aktiverade förkylningen/influensan.
Några tankar?
Sedvanlig vaccin? Vad är det för vaccin hon fått?
/Maria
Ja det är ju det jag inte vet men som alla barn tar. Vet att av ämnerna var mot stelkramp. Det är en massa vaccin i en spruta. Vet inte hur det är i Sverige men här får dom några sprutor av dessa kombinerade vaccin. Typ MPR eller vad den heter.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
MPR är mot mässling, röda hund och påssjuka.
Hur gammal är din dotter? Har du inget vaccinationskort eller hälsokort där det står vad det är hon fått?
Hur hög feber har hon eller har haft? Har du gett alvedon då?
Det troligaste tror jag ändå är att hon fått ett annat virus särskilt som hon är på dagis och det går där.
Tror inte sjukvården kan göra nåt i detta läget utan ni får egenvårda henne. Ge alvedon vid feber, se till att hon dricker mycket och vilar.
Vid nästäppa ge näsdroppar/nässpray.
Ett virus går inte att ge nåt mot och man ska inte göra det heller bättre att ge symptomlindrande så kroppen får klara av infektionen på bästa sätt.
För från måndag till onsdag är det inte många dagar.
Minns från din tråd när din dotter luktade aceton att ni inte sökte vård så fort är det annorlunda nu? Vid en trolig förkylning?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hon är 4 år. Enligt rådgivaren så skulle det gå över nästa dag och så här länge har dom inte haft biverkan av dessa sprutor.
Jo vi fick svar om acetonet. Skrev det i en annan tråd.
Jo hon har fått Panodil men helst skulle jag vilja få i henne Burana eller något sånt men det finns inte som flytande.

Det troliga är att hon fått en infektion som inte ens hör ihop med vaccinet.
Panodil är bra för det tar ner febern när den är för hög. Sen jobbar kroppen själv med att bota sig.
Ibuprofen och Ipren finns som oral suspension de innehåller samma verksamma substans som Burana.
Jo jag såg att ni fick svar men när det var aktuellt så sökte du inte utan skrev här och ville få råd. Det är därför jag tycker det är konstigt att du vill söka direkt för en trolig förkylning.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jo jag såg att ni fick svar men när det var aktuellt så sökte du inte utan skrev här och ville få råd. Det är därför jag tycker det är konstigt att du vill söka direkt för en trolig förkylning.
Jag förstår inte frågan eller meningen.

Det jag menade var att du sökte inte när din dotter hade symptom som kunde tyda på allvarlig sjukdom utan valde att avvakta. Men nu när hon haft feber sen i måndags så vill du söka vård direkt.
Feber och förkylningssymptom är ju väldigt vanligt bland barn och även vuxna det går oftast över på ca en vecka och man kan kurera sig bra med dryck, nässpray, febernedsättande och vila.
Medan acetonlukt och viktminskning kan va tecken på riktigt allvarliga sjukdomar som bör kollas upp tidigt. Då valde du att avvakta.
Men alla gör sina val och bedömningar.
Ha en bra dag! Mongu.