Fy vad vidrigt
Sitter här och försöker att få i mig tarmrengöringsmedlet phosphoral. Har fått i mig ett halvt glas. Får kväljningar av medlet. Det är utspätt med vatten och ändå så funkar det inte så bra. Hoppas tarmarna sätter fart ändå och gör sitt jobb.
Det kommer säkert göra susen
Ska du iväg på din undersökning nu?
/Maria
Japp imorgon skall jag dit. Hoppas det går bra att tömma tarmen innan dess.
Följ nu bara rekommendationerna ordentligt och fuska inte ( säger jag som en sträng mamma)
så kommer det säkert att gå bra.
Jag ska hålla tummarna för dig imorgon och så får du skriva och berätta hur det gått.
/Maria
Vet inte om det går. Tar lång tid att få i mig halva medlet. Sist så funkade det suveränt men nu verkar det ta längre tid innan det händer något.
Kanske för att du dricker för långsamt. Har du bara fått i dig halva medlet hittills så blir det ju inte samma verkan
Annars har du hela natten på dig, din stackare.
/Maria
Det värsta är att jag har en burk till som jag skall ta på morgonen imorgon med.
Det blir dubbel pina
men som sagt är det viktigt inför undersökningen.
Du får hålla för näsan och dricka fort.
/Maria
Det går inte för då spyr jag och då har den ingen verkan alls. 
Kan bara ta små klunkar och sen dricka vatten efter, direkt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håll för näsan. Det ska väl drickas sammtidigt, inte delas upp under lång tid.
Det är ju som sagt viktigt att man gör som man ska! Ibland får man bita ihop.
Håller med Hera. Det är bara att bita ihop. Du har ju väntat på denna undersökningen länge om jag inte har fel.
/Maria
Jo det har jag. 
Har tagit mig 2 timmar om inte mer nu för att dricka halva glaset.
#11 Då tror jag inte det har någon verkan.
Känns inte som du tar det på allvar. Tänk på att den tiden du fått skulle säkert någon annan tagit och behövt.
Hur äckligt det än är så kan man faktiskt svälja det 3-4 klunkar.
Håller man för näsan känner man ingen smak. Sedan sköljer man ner det med vatten. Man måste stålsätta sig och bruka allvar.
Så som du håller på är ju 10 gånger värre.

Tycker att du ska göra allvarliga försök att verkliga följa de instruktioner du fått. Det finns en anledning till att man ska ta dessa laxerande medel innan tarmundersökningar, operationer osv.
Har du inte följt instruktionen så kan inte läkaren se allt som kan behöva ses. Då kan det missas sånt som ev. behöver kollas extra.
Tyvärr så tycker jag att du beter dig som ett barn genom att intala dig att "det här går inte" "jag vill inte" "det är äckligt" "jag kommer att spy" osv i alla oändlighet.
Du avbokade förra tiden du hade försök nu att göra detta så du blir klar och kan lägga dig detta bakom dig.
Det hjälper inte att sitta och skriva och klaga på ett forum, då blir ingen undersökning gjord. Då får du inte reda på vad det ev. är för fel på din mage.
Ursäkta om jag är hård mot dig men du får tid och är du inte motiverad så ge den tiden till nån annan i kön.
Man har alltid två val i såna här situationer antingen så gör man det som krävs i förberedelseväg eller så bokar man av tiden och struntar i allt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har ju inte skippat medlet även om det tog lång tid. Jag har ju varit på skithuset mer än en gång.
Tog det lite snabbare nu på morgonen. Tog ca 20 minuter.
#14 Det var ju bättre
Hoppas undersökningen går bra idag. Du får skriva och berätta.
/Maria
Jo jag lyssnade på er.