Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: sjukdom-ohälsa
Läst 3644 ggr
[iurochskur]
0

Trodde jag skulle dö, hjärtklappning

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igår kväll när jag la mig för att sova så fick jag en plötslig och smärtsam hjärtklappning. Brukar vanligtvis ha hjärtklappning lite då och då, men inte har det gjort ont. Igår smärtade det till ordentligt och det kändes verkligen som hjärtat skenade. Jag blev faktiskt rädd och trodde att jag skulle dö. Vet att det kanske låter töntigt men mitt hjärta är jag rädd om.

Jag kan tillägga att jag har ett mindre blåsljud på hjärtat som gör mig extra trött, men som inte ska innebära att jag behöver opereras. Dock har inte något ultaljud gjorts på mitt hjärta.

Kanke bör jag i alla fall höra av mig och berätta om mina återkommande hjärtklappningar och att det var annorlunda igår?

Någon som varit med om det?

Maria
0

Normalt sett så brukar ju hjärtklappning inte vara farligt utan mer obehagligt när det skenar och slår extraslag men i och med att du har ett hjärtfel så kanske du ändå ska söka vård för säkerhets skull.

Framförallt när det var annorlunda mot vad det brukar.

/Maria

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Ja jag får ta och göra det. Hoppas dom går med på och göra ett ultraljud nu då. Man blir klart orolig när hjärtat gör ont. Tack för ditt svar.

[Tassy]
0

Jag befinner mig i exakt samma situation som du, så du är inte ensam. Glad

Mitralis
0

Bäst att kolla upp det. Det kan ju har blivit ett större läckage eller sämre pumpförmåga.
Även om det är lika så kommer du inte att kunna släppa det förrän dom har kikat på det i alla fall. Säg att du vill ha ett EKG och ultraljud och om du tycker att det känns annorlunda vid ansträngning så kanske ett arbets-EKG kan var en bra grej.
Jag har ett enormt läckage på en klaff och ligger på en 3a på en skala från 0-3, Förra året blev jag blev uppgraderad från en 2a till en 3a på bara ett år. Men innan låg det i överkant på 2an. Har även ett nästan centimeterstort hål mellan förmaken. Mitt ska opereras.

Jag har uppfattat det som att det inte är så mycket storleken på läckaget utan pumpförmågan som är extra viktigt i sammanhanget. Du kanske har sämre pumpförmåga än mej fast läckaget är mindre eftersom du känner av det. Själv känner jag inte av det såå mycket. Det är trappor och backar som ställer till det för mej.
Jag har nästan aldrig hjärtklappning eller ont i hjärtat. Däremot så har jag en disk i ryggen som ligger lite tokigt så det känns fram i bröstbenet precis över hjärtat. Men det är ingen akutsmärta utan mer en molande, brännande.

Lycka till och håll oss uppdaterade Glad