Viktnedgång i USA går det??
Hej !
Jag befinner mig just nu i USA som au pair och är i behov av HJÄLP!
Jag ska först berätta lite om min bakrund:
Jag är 20 år gammal och har alltid varit överviktig. För ett och ett halvt år sedan droppade jag 15kg (tack vare reductil) och kanske gått upp 5 kg under året. Jag har alltid haft ett dålig karaktär när det kommer till mat men tack vare min familjs goda matvanor har jag hållt mig ifrån allt som har med socker att göra. Jag mådde verkligen dåligt innan jag gick ner i vikt och vill verkligen inte väga 82kg igen (170cm lång)
Min vardag:
Här i USA äter barnen flingor gjorda av godis, dricker läsk till frukost, små äter godis,popcorn,glass ja allt onyttigt ni kan tänka er hela dagarna. Fullkornsprodukter finns inte tillgängligt och de äter bara vitt bröd/pasta till middag. Jag suktar efter alla kakor och flingor för att jag är lite smått deprimerad här och har inte mycket att göra på dagarna (passar en tjej på 2år)
Jag försöker äta 2 kokta ägg till frukost, mellis 1 äpple lunch omelett med sallad och typ köttbullar med sallad till middag och ta en snabb powerwalk en timma. Men oftast faller jag för frestelsen runt 15 och trycker i mig allt onyttigt jag kan komma åt..
Vad ska jag göra? Kan jag inte gå ner i vikt utan diet pills?? Ska jag ta å beställa bantingspiller på nätet? Hur ska jag stoppa sockerberoendet??? Jag kan inte tänka när jag väl är igång med ätandet..
All hjälp/tips uppskattas
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj, reductil. Det säljs inte längre eftersom många dog av det. Säljstopp i europa.
Och nej, tycker verkligen inte att du ska beställa piller genom nätet, det är att leka med döden litet.
Ät kött, fisk, fågel och grönsaker. Synd att fullkorn inte finns där du bor, men är du säker på det? JAg har vänner i USA och de äter fullkornspasta och ris och bröd.
För att bli av med sockerberoendet måste du sluta äta allt socker. Helt och hållet.
För att slippa frestelse, eller att falla dit så gäller det att du äter rätt och äter då du ska. Då håller blodsockret sig jämt.
Sen undrar jag hur förälrdarna tänker om de låter sina barn dricka läsk till frukost. Det är riktigt illa. KAn du inte prata med föräldrarna om matvanorna och föreslå att du inder en vecka lagar nyttig mat?
Japp, det är nog bara socker-abstinens ett tag tills beroendet lagt sig som gäller! Försök inte lura kroppen med light-produkter bara, hjärnan märker att "sockerchocken" inte infaller, och då blir du bara mer sockersugen istället.
Ät ordentligt med protein (kött, fisk, ägg, mjölk), håll dig undan pastan, brödet, godiset och allt annat med kolhydrater. Du måste lära kroppen att den fungerar utan sockerfixen varje dag, sen kan du så smått introducera lite "vanlig" mat igen.
För att bota råd på när du trycker i dig en himla massa, så bunkra upp med saker som inte påverkar blodsockret lika mycket, som nötter t.ex.
Var beredd på att du kan bli ganska trött i några dagar när du slutar med sockret tvärt, eftersom kroppen är så van vid att få det, men låt det inte deppa ner dig mer! Se det som ett långt och jobbigt gympapass som du är jävligt trött på just nu, men som du kommer må jättebra efteråt av! :)
Sen så går det ju faktiskt att åka hem också om du inte trivs! Min kompis gjorde det. Hon gick upp 20kg på några månader i USA (McDonalds till frukost varje dag…), och fick sen nog och åkte hem där hon fick hjälp av mamma att gå ner igen.
Hej!
Tack för alla fina tips. Har börjat med LCHF och det fungerar väldigt bra mot mitt sockersug. Har kört två dagar nu och äter mycket fett och protein. Har haft huvudvärk och hjärtklappning men de är väl endast symtom på sockerberoende.
Jag vet, det är helt sjukt hur onyttigt denna familj äter. Jag tycker jättemycket om familjen så jag vet inte om jag vågar lägga mig i deras kost.
Men det är svårt att läsa på produkter vad som innehåller socker. Vissa såsar innehåller 1g socker. Ska jag äta dom eller inte?
Vad bra gjort av dig!! :) *Pepp*
Ang sås-frågan så vet jag inte tyvärr.. Är inte så insatt i hur LCHF fungerar..
#3 Jag hade inte ätit såsen. JAg hade gjort egen istället.
Visst kan man gå ner i vikt i USA. Det handlar bara om att göra rätt val. Min bästa vän är ifrån USA och han och hans familj äter väldigt hälsosamt, hans mamma lagar ofta mat ifrån grunden och det är inte mycket skräpmat alls.
Gör rätt val själv bara, och sen är det väl upp till din värdfamilj vad de vill stoppa i sig
Jennie