Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2123 ggr
[YlvaP]
2011-03-11 22:00
0

Bajsproblem - äckligt

Enda sen jag fick min första tjej så har jag haft problem med att hålla riktigt tätt efter att ha bajsat. Spelar ingen roll hur mycket jag torkar (och slösar papper) det kommer i trosorna iaf. Det är inte mycket men det ger iaf fartränder. :(

Har varit till läkare för detta efter att hon föddes men det var en yngre oerfaren kille jag kom til och han vill kolla mig där bak men jag lät honom inte göra det. Sen har jag inte vågat mig på att besöka en läkare för detta.

Det är ett stort problem för mig och jag skäms så otroligt mycket för detta. Inför min man också för det är han som tvättar i huset. Än har han inte sagt något men jag hoppas inte att han mår illa av att röra mina trosor.

Hjälp vad skall jag göra?

Kan ju säga att jag sprack ganska så mycket plus att jag blev klippt vid förlossningen. Blev sydd mycket så att barnmorskorna inte vill sy utan jag fick ligga och vänta på gynläkaren som fick komma och sy. Det tog läkaren 45 minuter att sy ihop mig.

mongu
2011-03-12 03:51
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur tror du att läkarna ska kunna hjälpa dig om dom inte får undersöka dig? Du är inte den första dom undersöker och troligen inte den sista heller.

Även om det känns pinsamt för dig så är det bättre att utstå den korta stunden som undersökningen tar och förhoppningsvis få hjälp än att gå och ha det så här. För det är väl några år nu eller hur?

Sprack du bakåt när du födde barn? En del spricker så långt att det tar ändtarmsmuskulaturen men då brukar det bli operation direkt efter förlossningen.

Sök läkare igen och låt den du kommer till undersöka dig. Det är enda sättet att få bra hjälp.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[YlvaP]
2011-03-12 10:35
0

Skall på endoskopi, kan dom kolla när dom ändå är där och kikar?

Karmatarerskanise
2011-03-12 13:29
0

Tycker du skulle ha låtit läkaren titta. Blir ju ganska svårt att hjälpa dig annars.

Ladydragon
2011-03-12 16:01
0

jag tror tyvärr att dom inte kollar efter det problemet och dessutom så med Endoskopi så tittar dom väl längre in i tarmen tror jag i alla fall Obestämd

jag tror att man som alltid får söka en gång till och då bara för dom här problemen suck svensk sjukvård i ett nötskal

och vill du ha hjälp så är det tyvärr bara att visa upp ändan oavsett hur skämmigt det än känns

har själv fått visa upp ändan vid ett flertal gånger för unga snygga manliga läkare som ska in i ändan o känna efter hur pinsamt som helst men det positiva är at dom ser ju inte hur generad man är för dom står på andra sidan så att säga Tungan ute

[YlvaP]
2011-03-12 16:12
0

Ja jag får väl visa upp mig själv. Skäms