Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 6044 ggr
jenny-olsson
2011-02-28 06:36
0

Nageltrång

Jag har opererats för nageltrång 2 gånger. I början av januari i år gjorde jag den första operationen. Den blev inte bra för jag fick göra om den i början av februari. Efter den andra operationen var jag noga att lägga om den med alsol-sprit. Nu i helgen var jag utan bandage för första gången efter ingreppet. Nu har tån blivit rödare igen och det ser inte alls bra ut.

Vad ska jag göra?

Maria
2011-02-28 08:55
0

Jag skulle kontaktat stället där de opererade dig. Tån är rödare säger du. Har du ont också eller att det dunkar i tån som kan tyda på att du fått någon intefktion?

/Maria

mongu
2011-02-28 12:51
0

Tycker också att du ska ta kontakt med de som opererade dig. Det är inte lätt detta med tår men jag hoppas det ordnar sig på ett bra sätt för dig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

jenny-olsson
2011-02-28 18:40
0

Det är väldigt ömt. och det ser ut som det varar också lite.

Så jag får nog kontakta vårdcentralen igen.

tjoffsa
2011-03-01 17:12
0

min sambo har samma problem. varar och har sig. hans hjälp på vårdentralen var bara att dom klämde ut var och tvätta lite och linda om. Och tjurig som han är gnäller han fortfarande om tån men gör inget åt det. Jag tjatar om att han ska tvätta med alsolsprit. Början på problemet var att han fick en bordsskiva på nagelbandet i Juni förra året, och nageln lossna sen. Efter det växte den nya nageln snett. Hur illa måste det vara för att få den opererad?

mongu
2011-03-01 17:51
0

Det är bra att sitta med fötterna i fotbad och då använda helt vanlig grönsåpa i vattnet. Såpan drar ut smuts och renar bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

HannaM
2011-03-03 12:52
0

Hoppas det gått bra. Jag opererades för ett antal år sedan när tån var infekterad vid operationstillfället. Den mindre bra läkaren tyckte inte det fanns någon poäng att skriva ut antibiotika. Det hela slutade fyra dagar senare på akuten med en tå som luktade på flera meters avstånd och en dunderkur antibiotika. Med otur hade jag förmodligen kunnat förlora tån eftersom det varden typ av operation där det filas i benet och jag alltså hade öppet ner dit och en ordentligt infektion.

Ladydragon
2011-03-03 17:05
0

du kan oxå prova att tvätta med Klorhexidin

svider som tusan men då blir det ordentligt rent

suck dessa tår alltså jag lider med dig alltså Rynkar på näsan har själv gjort en sån operation