Equilac- hästmjölk
Någon som provat hästmjölk mot sina hudproblem?
Jag har själv Psoriasis som bara blir värre och värre med åren. Ingen kortisonkräm vill hjälpa mot klådan.
Har länge funderat på Equilac men inte vågat då det inte finns någon svensk återförsäljare(?) och tvekar därför.
Så någon som provat och vill dela med sig av resultatet?
MVH Erika :)

Kul idé? Var kan du köpa hästmjölk, om det inte går i Sverige?
En annan fråga: Har du provat mjölk från ko och andra djur? Vilken effekt hade det i så fall?

#1 Det går ju att beställa speciellt pulver och tabletter via länken jag la in i #0.
Mjölk från ko dricker jag ju nästan dagligen men tror inte det verkar som equliac…
MVH Erika :)
Jag undrar om kanske mänsklig bröstmjölk kan hjälpa mot acne…?

#2 Man kan ju undra hur stor andel mjölk som faktiskt finns i pulver, tabletter och salvor? Fungerar inte äkta vara, tvivlar jag på att man får någon effekt alls. Nog skulle jag testa att badda med lite vanlig komjölk.
Nu fick jag spontan lust att prova på ett torrt och fnasigt hudparti och något litet sår någonstans. Återkommer med besked om hur jag upplever det.
Annars vill jag tipsa om leror och preparat baserade på leror från Döda Havet. De är oerhört mineralrika och används med framgång både på patienter med psoriasis och ledgångsreumatism vid spa- och hälsoanläggningar vid Döda Havet i Israel.
Jag var där för ett antal år sedan. Ville såklart bada i havet. Glömde tyvärr att mina ben var nyrakade och att jag hade ett litet skärsår på vaden. Det sved något infernaliskt att gå ut i det salta vattnet!
Men - dagen efter var såret helt läkt och hade slutit sig! 
Jag tänker prova kapslarna. Läste nånstans att det "onda" sitter inne i kroppen och när vi behandlar med kortison tar det bara på ytan. Det är värt ett försök, men visst vore det enklare om man kunde beställa från någon återförsäljare här i Sveriga. Kan tipsa er som har psoriasis i hårbotten om ett schampo, Ljung, som i alla fall funkat för mig. När jag använt halva flaskan försvann fjällen
www.ljunghudvard.se
Hej alla som har problem med psoriasis.
Tips:
http://www.howtobeatpsoriasis.com/
Om man har disciplin och följer det som Charles skriver så blir man avsevärt bättre.
Man måste dock både följa diet och inta den gröna drycken. Helst 2 ggr om dagen.
Jag har själv dock förenklat den krafigt med färre ingredienser, och det fungerar lika bra för mig, OM jag håller dieten.
Hej!
Fick diagnosen psoriasis förra våren. Har haft hemska utslag över i princip hela kroppen utom ansiktet. Läste nånstans att det kunde bli bättre om man uteslöt gluten, vilket jag gjort. Beställde hästmjölk kapslar från Belgien för några veckor sen och nu, äntligen, börjar utslagen ge vika. Har ätit kapslarna i 4 dagar och mina utslag har krymt och bleknat. Jag tror även att den glutenfria kosten gör sitt. Hittade även en bra hudkräm, hydralock, Garnier som funkar bra.