Vad kan det vara?
Mina läkare jag varit till angående detta är förbryllade. Det är så att jag får ont som ett sug i bröstkorgen/bröstet och på ryggen precis i samma höjd.
Det kommer på kvällarna men nu var det bra många månader sen det var sist. Det börjar som sagt på kvällarna och ju mer dagarna går så kommer detta tidigare och tidigare på eftermiddagarna. Det gör sjukt ont.
Jag har sedan jag flyttade till Åland så har jag haft en lite högre sänka konstant men det är ingen förrän reumatologen som lagt märke till det.
Det är inte halsbränna för det har jag testat med tabletter.
Någon som varit med om detta?
Det första jag kommer att tänka på är stress. Man kan få ont i bröstet precis som vid halsbränna och många blir rädda och tror att det har med hjärtat att göra.
Är du stressad tro?
/Maria
Inte ett dugg.
Sitter hemma och gör ingenting. Det kan komma när jag bara sitter ner och tittar på tv eller vid datorn. Enda gången jag stressar är när jag skall få barnen till skola och dagis. Annars är det kolugnt.

Man kan ha en inre stress som ger symptom. Då behöver det inte va att man har för mycket omkring sig tvärtom man kan bli stressad av för lite med.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hmm det var något nytt. För mig alltså.

Tänkte på det du skrev i en annan tråd, att du har en egen inre press.. kan det ha med det att göra?
Men jag säger som jag brukar, är man orolig över något, så ska man ringa till sjukvården och tala med dem.
Jo en inre press på att vara duktig inför min man. Men det kommer i några veckor ooch sen några månaders som det inte är något. Smärtan alltså.
Jag har ringt och även varit till läkare men dom hittar inget.

Både ja och nej.
Jag funderade också på om det, eftersom det kommer så sällan, kan ha något att göra med var du äter.
Ibland kan man få kolik och man kan även få luft i magen lite högre upp vilket kan smärta ordentligt och man behöver rapa. Då är det bästa sättet att röra på sig en stund eller ta en promenad. Kanske dricka något kolsyrat eller ta en Samarin.
/Maria