tabletter mot herpes
Hej!
Jag undrar om någon har erfarenhet av tabletter mot munherpes? Fungerar de bättre än salvorna?
Jag får riktigt hemska munsår som täcker hela läppen och det gör så ont..
Använder Zoviraks och har testat alla salvor som finns på apoteket men de hjälper inte trots att jag smörjer så fort det börjar sticka i läppen.
Funderar på att gå till läkaren och be om att få receptbelagda tabletter men vill kolla med er om de fungerar och om ni fått några biverkningar.

Hej
Hittade ditt inlägg. Det är ju visserligen gammalt men jag skriver ändå. Min dotter har lidit av herpes väldigt länge. Dock "bara" i munnen. Hon hade konstant blåsor i munnen som varade och gjorde ont) i många år. Vi provade allt. Inget hjälpte. Efter ett par år så spred det sej till hakan. Vi provade då att lägga en kompress (tillklippt naturligtvis) som var indränkt med kollodialt silver. Blåsan var borta på nån dag bara. Sen började hon att gurgla sej i munnen med silvret o vips så var blåsorna borta. Detta kan kanske vara värt att prova om du inte redan fått bukt med det.
Mvh Kicki
vart får man tag på kollodialt silver?

Finns i välsorterade hälsokostbutiker. Men du kan googla på helhetshälsan. Dom har o kolla vem som är återförsäljare. Lycka till :)
Mvh Kicki
tack för tipset!
Jag har ätit medicin mot herpes i snart 20 år, de fungerar toppen! Förut fick jag utslag flera gånger i månaden, nu bara om jag gör uppehåll i medicineringen.
Jag upplever inga biverkningar alls. Så skönt att slippa utslagen! Fick första i samband med första mens i 11 årsåldern. Då visste ingen vad det var. Det tog 14 år innan en doktor fick syn på utslagen och sa till mig att det fanns medicin. Så lider du, gå till doktorn. Det finns bra hjälp!