Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 8350 ggr
EmmaG
25

Göteborgs massageskola

Är det någon som har någon erfarenhet att plugga hos dem?
Hört nåt eller så?
Tyckte att de verkade bra först men snubblade över denna sedan, så nu är man ju rätt osäker  :|
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=396657

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

fie84
0

Hej hej!!!

Jag har samma tankar och funderingar som dig! jag har tänkt att gå två utbildningar hos dom men efter att ha läst denna artikel blev jag fundersam.

Har du hört eller läst något mer?!

EmmaG
0

#1 Hej på dig!
Nej, denna artikel är den enda infon jag fått fram egentligen. Men eftersom skolan inte är med i branchrådet tror jag att man ska undvika den!
Jag har nu istället börjat hos Hälsoteket (som ligger i samma byggnad) och läser till diplomerad massör.
Hälsoteket kan jag hittills rekomendera däremot! Är inte lika dyr som tex Axelssons heller…

// Emma, aka Althea

fie84
0

oki, där ser man.. du har inte hört nåt om dom nu när du är så nära dom då?

Har du mer info om Hälsoteket? Vad har dom för upplägg? pris? Ja skriv gärna lite mer info..

Mvh Sofie

EmmaG
0

Hinner inte skriva nåt direkt just nu men gå in på Branchrådet hemsida så ser du alla skolor som är med där i, och kan klicka dig vidare http://www.svenskmassage.se/sve/utbildning/

// Emma, aka Althea

EmmaG
0

Nu har jag lite mer tid att skriva ^^

Nej, lärarna på Hälsoteket har inte sagt nåt om denna skola, de anser att man inte ska prata illa om kollegor..
Men som sagt, är skolan inte med i Branchrådet gör man klokast i att undvika den för säkerhetsskull.

Jag går steg 1 på Hälsoteket och då blir man diplomerad massör, vill man kan man även gå steg 2 sen och blir certifierad massageterapeut.

Denna terminen med steg 1 började den 13 Sept. och är slut 19 Jan -09, och det är varannan helg lör & söndag - som jag valt då.

Ifrån hemsidan;
Undervisningen sker på skolan två dagar per varannan vecka. Kursdagar är måndagar och tisdagar eller torsdagar och fredagar eller lördagar och söndagar. Det har visat sig vara en mycket stor fördel ur inlärningssynpunkt att ha lite "luft" mellan kursdagarna jämfört med att ha lektioner fem dagar i följd. Undervisningen sker klockan 09.00-17.00 med lunch klockan 12.00-13.00.

_------------------------------------

_Steg 1 kostar ca 18 700:- vill jag minnas, och steg 2 runt 16 000:-

// Emma, aka Althea

fie84
0

hej igen!!

Jag har oxå varit i kontakt med dom nu:)

Men grejen för mig är ju de att jag vill messt hålla på med spa behandlingarna. Så för mig käns de lite "fel" att lägga nert så mycke tid och pengar på att bli massör för att sedan kunna läsa de jag vill bli.

Och de kostar ju tyvärr en hel del att åka oxå, ha ca 25 mil till deras närmsta skola, Men jag få se hur jag gör.

EmmaG
0

Men Axelssons har Spautbildningar tror jag..

// Emma, aka Althea

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.