Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 11861 ggr
[YlvaP]
0

Ont i öra och käke

I mer än en vecka har jag haft ont i örat och käken. Vet inte vad jag gjort med sjukt ont gör det. Vanlig smärtmedicin hjälper inte. Är rädd att jag fått en stor infektion eller nåt där.

Mannen vill att jag åtminstone väntar till efter helgen innan jag åker till läkaren men ikväll har jag så ont. Mer än förut. Förstår honom att vi inte kan åka till stan hur som helst för det har vi inte råd med. Sen måste jag hämta medicin om jag skulle få något utskrivet som jag inte har råd med ändå innan han kommer hem från Sverigeresan.

Leffe
0

Misstänker att det är något med tänderna eller tandbenet

[YlvaP]
0

Ja det misstänker jag med. Att jag ligger och spänner mig på nätterna.

Miowi
0

Min mamma hade en gång ont i öra och käke och åkte till läkaren, hon blev skickad till tandläkaren och det visade sig att hon hade en trasig rotfyllning som behövdes göra om. Det kan inte vara något sånt tror du?

[YlvaP]
0

Hmmm det lät intressant. Jag vet inte om det kan vara så. Har visserligen rotfyllningar på den sidan jag hr ont så det kan vara mycket möjligt.

Karmatarerskanise
1

Min bror hade öroninflamation som sedan blev käkinflamation då penicillinet inte hjälpte första omgången.

[YlvaP]
0

Det var ingen öroninflammation. Var till läkaren idag och hon gissade på att käken kanske var nära att gå ur led och är "sned" nu med. Eller om det var något som tandläkaren kunde kolla på. Kanske något reumatiskt eftersom jag håller på och utreder detta.