Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 4681 ggr
Trollhassel
0

Lite orolig, mår inte bra.

Jag har varit förkyld 6 gånger de senaste 5 månaderna och jag är trött, hängig och hinner knappt bli frisk mellan varven. Jag lär ha gått ner en del i vikt trots att jag äter som vanligt (om inte mer). Ser blek och trött ut. Tålamod och humör är inte alls som det brukar.

Ringde till vårdcentralen idag då jag vaknade med halsont igen. Fick tid direkt och de undrade varför jag inte sökt tidigare.

Jag sökte i höstas när jag misstänkte halsfluss men det var virus. Sedan dess har jag varit sjuk till och från.

Har en dotter på knappa året som jag ju vill kunna ta hand om efter bästa förmåga. Orkar snart inte längre Gråter

Nu ska jag till vårdcentralen men är rädd att det ska vara något större fel på mig.

Håll tummarna!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Mitralis
0

Jag håller tummarna Glad

Bergspuman
0

Järnvärdet kan knasa. Det kan ge nedsatt motståndskraft mot infektioner, stor trötthet och huvudvärk.

Har själv haft rätt svår anemi under en period, på 4 månader fick jag 3 förkylningar. Då beslöt jag mig för att det fick vara nog, gick och tog en massa prover. Alla var bra utom just blod- och järnvärdena som var kass. Jag började äta Hemofer och efter ca 1 månad kände jag mig betydligt bättre.

Bra att du kommer iväg på koll, du får avvakta och se vad provtagningen ger.

Trollhassel
0

Nu sitter jag här och väntar på provsvar på de prover jag tog i dag. Det brukar väl ta några dagar? Jag ska även ta fler prover på fredag.

Jag hade tydligen gått ner 10 kg sedan 7 månader så något är ju fel. Jag har ju ätit som vanligt :(

Med Vänliga hälsningar

Ladydragon
0

är det ditt första barn eller?

för är det ditt första barn så kan ju förklaringen kanske ligga lite i det för det är en stor förändring att få barn och graviditet och förlossning är en rätt stor påfrestning

jag är imponerad över att du har kunnat äta som vanligt trots att du har en bebis det brukar va svårt att få tiden till att räcka till speciellt om det är första barnet 
och det kanske ligger lite i det att du ändå inte fått i dig tillräckligt med mat

hur mycket har du fått sova sen du fick barn? det brukar ju bli sisådär med sömnen och då blir man lättare sjuk om man inte sover ordentligt

och sen inte att förglömma barn är ena riktiga smittohärdar nu har väl inte ditt barn börjat på dagis än men ändå så brukar dom kunna plocka upp en hel del och dom blir inte alltid sjuka men visst tusan blir vi föräldrar sjuka

bra att du har kommit iväg till läkare och att dom har tagit proverna och så får man se om det visar nåt

jag minns att jag mådde ungefär som du när min son va i den åldern men jag va själv och det va en del problem men man va rätt färdig då men sen blev det bättre när han började på dagis och man fick in rutiner för mat och sovandet

hoppas du mår bättre snart Glad

Trollhassel
0

#4 Ja, det är första. Jo, jag har också funderat över hur mycket som beror på att jag fick barn för snart ett år sedan. Läkaren snackade om det också och en del beror nog på stress och visst, sova en hel natt utan att vakna några gånger är en ovanlig sak. Nu har jag en stark känsla av att det inte är förklaringen till varför jag mår såhär men det blir ju knappast bättre av sömnbrist.

Jag mår jättebra bortsätt från att jag blir sjuk helatiden och är väldigt trött. Inga psykiska åkommor som tynger mig just nu vad jag vet.

Det känns skönt att få ta dessa prover så jag får svar på hur det står till med blodvärden osv.

Med Vänliga hälsningar

mongu
0

Ammar du fortfarande eller ammade du länge? Då kan det va att du inte fått i dig tillräckligt med näring under den tiden. För bebisen tar ju en hel del av sin mamma.

När man blir så uttröttad som du ju är nu så blir man också mera infektionskänslig motståndskraften finns bara inte kvar.

Att du gått ner nu de senaste 7 månaderna jag funderar på om du hade kvar en del vikt från din graviditet? De försvinner ju efteråt, för det mesta. Därför kanske inte din viktminskning är så alarmerande.

Hoppas du blir hjälpt på VC.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Trollhassel
0

Jag ammade tills hon var 8 månader (alltså tills för 3 månader sedan).

Jag gick inte upp så mycket alls under graviditeten. 9 kg varav 6 försvan efter förlossningen.

Jag sörstår att man kan gå ner i vikt under ammningen men det har blivit betydligt värre sedan jag slutade amma henne :(

Med Vänliga hälsningar