Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 7320 ggr
[Maine]
0

Kvarstående men efter fraktur i handled?

Någon som har det? Syns det då på MR?

Om man har problem med att belasta handleden, att bära osv, efter en fraktur i handleden, syns det på något vis i röntgen, eller får man helt enkelt leva med det?

Maria
0

Både svullnader, ödem och skelettskador syns med magnetröntgen.

Så steg 1 är ju att utesluta någon sådan skada. Hittar man inget är det lite värre för smärta syns tyvärr inte på röntgenRynkar på näsan

/Maria

Ladydragon
0

jag undrar samma sak och hur tusan lyckas man få tjatat till sig en magnetröntgen Obestämd

tack trådstartaren för du kom på rubriken jag har grunnat på länge

om jag får gå lite O.T här och dra min egen historia så kort som det går…..

jag skadade foten för några år sen och lilltån jag sökte akut och röntgades sjukhusets rutiner va då av någon anledning att man fick med sig röntgenplåtarna ifrån röntgen och sen fick man själv lämna dom på akuten och såklart så gluttade man lite på dom och jag såg ju frakturen i foten 
men sen vete tusan vad som gick fel nån slags överläkare la sig i det hela och mer eller mindre slängde ut mig ifrån akuten utan gips utan nånting medans andra läkare och sjuksköterskor undrade vad han höll på med Obestämd orkade inte söka igen efter den incidenten

men i alla fall foten är inte bra lilltån är svullen och deformerad foten är konstant svullen och jag har ont i stort sett hela tiden har även en knöl på ett av benen i foten troligtvis där jag bröt den

jag har upprepade gånger sökt för detta men jag blir ignorerad totalt finns inget o göra bla bla bla 
men jag har ju ont jätte ont emellanåt kan jag inte ens ha skor för foten är som en fotboll ….suckar

ber om ursäkt blev visst lite långt

[Maine]
0

Ja, nu ska vi ju till ortopeden, så vi får se vad de säger. Men jag har hört de som haft besvär många många år efter frakturer just i handled.

Att få en MR är inte så svårt, det är bara att tjata om att man har ont och sen märker de att man har ont när de trycker här och där, och då brukar de vilja kolla. Har man tillgång till FHV så är de jättebra!