Trötthet
Jag är hela tiden jätte trött och jag orkar inte göra något, så jag ligger bara och sover och vilar, förutom när jag är i skolan, men då somnar jag direkt när jag kommer hem ist. Såhär har det varit dom senaste månaderna. Vad kan det bero på? Vitaminbrist eller något kanske? Finns det något man kan ta som gör att man blir pigg?
Många upplever sig behöva D-vitamin så här års. Försök även att ta någon promenad varje dag även om det tar emot så gynnar det kroppen att vara utomhus.
Så pröva något allmänt vitamintillskott, se till att äta regelbundet och vara utomhus en stund varje dag.
Att vila på dagen gör att nattsömnen kan rubbas och att man blir mer trött. det blir som en ond spiral som man får försöka bryta.
Jag tycker de flesta så här års klagar på trötthet så jag tror inte du är ensam. Det har ju också varit en lång vinter eftersom den började så tidigt.
/Maria

Finns ju också Ginseng och kan Jang (eller vilket det nu är) som kan pigga upp.
Jag är själv helt megaslut och somnar kl 9 på kvällen framför tvn, så du är inte ensam. Det jag tycker kan hjälpa lite är att vara utomhus en stund, så man får lite frisk luft.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det är också bra att försöka vara i så ljusa rum som möjligt, gärna också med ljusa kläder och övrig inredning. Det finns en anledning varför vi i Norden ofta har valt ljus inredning. Att ta tillskott av D-vitamin är också något som kan hjälpa upp situationen. Sedan påverkas vi också olika beroende av vilken ålder vi befinner oss i. Jag var i alla fall känsligare för detta när jag var yngre, men kanske är det så att jag har lärt mig att hantera situationen bättre med åren. Något uppiggande vitaminpreparat är ju inte heller fel att ta till när man är som tröttast. Regelbundna vanor vad beträffar både mat- och sovtider hjälper också rätt bra.
/Désirée