Blödningsrubbningar, tröttsamt
Enda tecknet jag har på att närma mig menopaus, är att månadsblödningarna strular periodvis. Har nu haft en lååång period sedan maj förra året, när allt varit välsignat regelbundet. Men - nu skönjer jag tecken på att det hela ska sätta igång igen, stor SUCK!
Min mens kom i torsdags förra veckan, jag småblöder fortfarande och det är dag 9 nu!
Inte bra med tanke på att mina järnvärden och blodvärden varit så dåliga förut. Jag måste gå och kolla dem hos husläkaren igen.
Har haft en del huvudvärk senaste veckorna och det har inte gått så bra på träningen.
Ibland riktigt hatar jag att vara kvinna…
Ville bara skriva av mig…
Sommaren 2009 hade jag mens precis hela mina 5 semesterveckor
för att därefter återgå till det normala. Väldigt irriterande och en slags ovisshetskänsla också.
Håll koll på dina järn och blodvärden nu.
/Maria
Har precis samma problem jag med och de 2 sista åren har
varit knepiga med blödningarna, men jag blöder allt mindre nu ändå fast det blir utdraget och så har jag
torrare slemhinnor..Hade just dåliga blodvärden igen
och får proppa i mig järn..Det skapar bara oreda detta då
mensen kommer med 14 dagars uppehåll ibland, så man vet ju inte när man får mens längre,Ingen
ordning alls..bäst att ha hormon spiral till man är 51 om man
kan det..men har haft sååå mycket underlivs problem med
spiral och svamp så jag törs inte.Funkar minipiller bra mot menopaus symtom tro?Troligen bara log dos av östrogen preparat kanske? men säkert farligt. Trist att vara kvinna ja..Lycka Till!