Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 2611 ggr
siberlina
0

gurkmejja

prova   att  dricka   ett  glas vatten med gurkmejja  i , gurkmejja   är bra  mot det mestam   en  tesked     i ett  glas  vatten.  om du  vill  veta mer om gurkmejja   gå in  på   google    och  sök   gurkmejja krydda

Chestnut
0

Ja, gurkmeja har man hört ska vara bra mot mycket. Framförallt ledbesvär.

Vore intressant om det fanns någon forskningsstudie på gurkmejans effekter Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
0

OT.Jag använder gurkemeja i matlagning för färgens skull. T.ex blir ris alldeles gult och fint. Det är gurkmeja som gör den gula färgen i curry.

/Maria

Sehvrin
0

#1 Finns många vetenskapliga artiklar om detta, ska se om jag orkar kolla igenom några resultat. Men så länge kan de intresserade titta på google scholar (där jag sökte på "turmeric" som är det engelska ordet för gurkmejja)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Ann1
0

I indien lägger man ett lager över maten för att det skyddar mot bakterietiilväxt. Om man blandar gukrmeja , honung och ingefära i varmt vatten när man känner att en förkylning är på väg kan man förhindra att den bryter ut. Det är enligt Ayurvedisk läkekonst. Vi gör alltid det hemma vid behov och det funkar.

Gurkmejan sägs också vara bra för dem som försöker bli gravida.

piri-piri
0

#4 I en bok jag har som handlar om Auyruveda står det att gurkmeja minskar feriliteten och rekomenderas inte om man försöker bli gravid.

Ann1
0

#5 Gurkmejans användning i fertilitetssyftet gällde män, kan jag tillägga. Så det stämmer nog.

Kiyona
0

100gram gurkmeja täcker även rekomenderat dagligt intag av

B3, B6, Järn, Kalium, Kalcium, och Magnesium.

Massvis med bra egenskaper hos gurkmeja som t.ex:

bra mot inflammationer, ledbesvär, hudproblem, motverkar svamp och bakterier, bra mot magbesvär, bra mot toxiner samt att gurkmeja hjälper till att stabilisera blodsockret.

Sedan resterande positiva egenskaper som följer med av gurkmejans näringsinnehåll.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **