gurkmejja
prova att dricka ett glas vatten med gurkmejja i , gurkmejja är bra mot det mestam en tesked i ett glas vatten. om du vill veta mer om gurkmejja gå in på google och sök gurkmejja krydda
Ja, gurkmeja har man hört ska vara bra mot mycket. Framförallt ledbesvär.
Vore intressant om det fanns någon forskningsstudie på gurkmejans effekter 
Med vänliga hälsningar
Chess
OT.Jag använder gurkemeja i matlagning för färgens skull. T.ex blir ris alldeles gult och fint. Det är gurkmeja som gör den gula färgen i curry.
/Maria
#1 Finns många vetenskapliga artiklar om detta, ska se om jag orkar kolla igenom några resultat. Men så länge kan de intresserade titta på google scholar (där jag sökte på "turmeric" som är det engelska ordet för gurkmejja)

I indien lägger man ett lager över maten för att det skyddar mot bakterietiilväxt. Om man blandar gukrmeja , honung och ingefära i varmt vatten när man känner att en förkylning är på väg kan man förhindra att den bryter ut. Det är enligt Ayurvedisk läkekonst. Vi gör alltid det hemma vid behov och det funkar.
Gurkmejan sägs också vara bra för dem som försöker bli gravida.
#4 I en bok jag har som handlar om Auyruveda står det att gurkmeja minskar feriliteten och rekomenderas inte om man försöker bli gravid.

#5 Gurkmejans användning i fertilitetssyftet gällde män, kan jag tillägga. Så det stämmer nog.
100gram gurkmeja täcker även rekomenderat dagligt intag av
B3, B6, Järn, Kalium, Kalcium, och Magnesium.
Massvis med bra egenskaper hos gurkmeja som t.ex:
bra mot inflammationer, ledbesvär, hudproblem, motverkar svamp och bakterier, bra mot magbesvär, bra mot toxiner samt att gurkmeja hjälper till att stabilisera blodsockret.
Sedan resterande positiva egenskaper som följer med av gurkmejans näringsinnehåll.