Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3832 ggr
signemo
2011-01-04 21:57
0

KLåda

Drabbades just av en väldig klåda.

Den kan komma nån gång.

Det kliar som bara den  i handflatorna. och lite på halsen ( har jag inte haft förr.) Snart kommer jag att känns mig lös i magen och behöva gå på Toa. Känner mig dessutom flammig i ansiktet.

Så just nu sitter jag o skriver i stället för att klia och funderar på vad jag har ätit idag. Har jag ätit nått jag inte brukar. Hm.

Har ju hänt förr. Men jag begriper ta mig sjutton inte vad det beror på

Var rädda om varandra

Maria
2011-01-04 22:04
0

Det låter ju onekligen som en allergisk reaktion. Du svullnar väl inte inne i halsen bara för då får du ringa larmtjänst.

Det kan inte vara någon medicin du tar? Det kan vara något vanligt som Panodil eller Treo eller liknande.

/Maria

signemo
2011-01-04 22:12
0

Nej då det kliade bara vid halsen. Har inte tagit nån tablett.

Har också fått för mig att det låter som en allergisk reaktion.

Jag vet ju det går över och det håller ju inte på så länge. Men är allt lite irriterande att inte kunna räkna ut vad det är.Glad

Var rädda om varandra

Maria
2011-01-04 22:13
0

Jag förstår att det är irriterande när man inte kan räkna ut varför.

Någon ny julblomma kanske?

/Maria

mongu
2011-01-04 22:57
0

Inte nåt du har ätit för helt klart verkar dina symptom som allergiska.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

DesK
2011-01-05 10:18
0

Ser huden där det kliar ut som vanligt? Eller har du några utslag där? Förutom allergi kan det också vara någon hudsjukdom, så om du råkar ut för det ofta bör du nog kontakta vårdcentralen.

/Désirée

[Tassy]
2011-01-06 16:43
0

Det låter absolut som allergi som övriga säger. Det kan vara tvätt/söljmedel, parfymerad hudkräm, födoämnen, pollen, kvalster - i princip vad som helst.

Även om du inte ätit något nytt så kan du ha utvecklat allergi mot någo av det du brukar äta, eller något fabrikat kanske har ändrat sitt innehåll?

Stickninar i handflatorna är ett ganska allvarligt tecken, jag tycker du ska kontakta läkare så att du får något preparat att ta till ifall det skulle bli värre, och få hjälp att hitta vad du reagerar på. Du bör inte ignorera detta.

solblomman47
2011-01-06 22:47
0

Signemo jag säger som de andra att det kan vara nått som du är allergisk eller överkänslig för. Du kan bla ha ätit nått som kollederar med varandra.

[YlvaP]
2011-01-07 15:42
0

Men kli i handflata och halsen kan ju vara nickelallergi kanske. Tänkte på mynt i händerna och halsband. Men det är bara mina tankar.

[Tassy]
2011-01-07 15:43
0

#8 Där sa du nåt. Den dåliga magen behöver kanske inte höra ihop med resten av symptombilden.

[YlvaP]
2011-01-07 15:50
0

Ja det kan ju vara något sammanträffande bara.