Hemorrojd?
Jag har, jag vet inte vad man ska kalla det? En skinnflik, kula, i baken, och undrar om det är en hemorrojd?
Jag har varit gravid och det var väl då detta dök upp.
Har inga direkta besvär av den. Har bara blött rätt kraftigt en gång (då jag upptäckte den) och efter det har jag inte haft några problem alls. Tills nu. Det gör ont efter jag har varit på toa, värker liksom.
Nu undrar jag väl mest, kan man på egen hand få bort den där skinnfliken på något sätt? Den är rätt liten, känner inte av den över huvud taget. Jag mest bara störs av att veta att den är där samtidigt som det nu har börjat göra ont efter toabesök.
Det finns slva på apoteket som lindrar eventuell svullnad och även infektion. Jag hade liknande problem när jag var gravid, men problemen försvann efter förlossningen.
/Désirée
Försvinner den med hjälp av det? Eller kommer man alltid ha en dinglande grej i baken? :P
Jag fick barn för ett tag sedan, men den är som sagt kvar.
Förmodligen har du haft en hemorrojd som varit blodfylld som en liten kula. Då brukar det göra ont och kan blöda. Det är ju som ett litet bråck kan man säga.
När den läker och blodtillförslen avstannar så har den så att säga töjt ut huden så att det blir en liten skinnflik kvar eller en liten "tom påse"
Denna kommer nog inte att försvinna men går lätt att operera bort om du tycker att den är till besvär.
/Maria