Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: smärta-och-värk
Läst 12641 ggr
[Maine]
0

Slemhinnesvullnad i bihålorna?

Jag får det ofta på vänstra sidan, det känns bakom ögat och kinden med. Tror att det beror på att jag är lite trång i näsgången på den sidan, det blir bättre av Rinexin och Aerius.

Det värsta är ju att man får sån tryckande värk.. och det är knappast uppiggande.

Någon som har/haft detta problem och kanske även gjort något åt det?

Misstänker starkt att jag får det av drag, för varm/torr luft mm.. Lite knepigt att förklara för folk när man har ont, att det sitter på ena sidan.. Flört

Maria
0

Menar du att slemhinnorna svullnar utan att det leder till bihåleinflammation?

Jag har varit med på några operationer (som åskådare) där man vidgat näsgångarna och det är rena träslöjdenFlört med hammare och mejsel. Däremot brukar resultatet bli väldigt bra.

Har du övervägt operation?

/Maria

[Maine]
0

#1  Japp.. jag verkar vara väldigt känslig för just varm luft, drag, blåsigt väder mm.. är ju allergiker/astmatiker med, men det är just ena sidan som krånglar.

Har gjort en magnetröntgen för några år sedan och den visade på - ja, vad heter det.. det var ialla fall en förtätning vid luftgången på vänstersida.

Ska ringa Öron på sjukan, och höra vad de säger, nu var det ju många år sen jag var där, för samma besvär, men lite info kanske jag kan få. Tycker de att jag ska söka vc för en remiss sen, så gör jag det. Detta påverkar ju min vardag, (och sociala liv)då man har ont ofta hela dagar, och sen får äta medicin, som man kanske kan få slippa.

Rinexin ska man ju inte äta så ofta, men jag behöver alltid ha det hemma, och får burkar utskrivna.

Låter bra att det fungerat med operation, återkommer sen när jag talat med sjukan, får se vad de säger!

Tackar för svar!

Maria
0

Går det att åtgärda så är det ju toppen för det blir ju som att gå med en slags malande "huvudvärk" kring ögat kan jag tänka och det är ju ganska tärande i längden.

Hoppas du får bra svar och bemötande.

/Maria

[Maine]
0

Ja och inte bara runt ögat, utan på huvudet också, och i nacken, bihålor finns där med.. eftersom jag har varit på Öron för många år sedan med samma problem, så tar de säkert mig på allvar, det brukar vara lite sämre med den saken när det gäller vårdcentralen.

Sen är det ju lite tråkigt att hålla på och snorkla sig hela tiden. Flört

Maria
0

Haha, det uttrycket har jag aldrig hört.Skrattande Snorklat har jag visserligen gjort men det var nog en trevligare upplevelseFlört

/Maria

[Maine]
0

Ja, vet du, ibland är det svårt att sätta ord på saker och ting. Flört tror nog att mitt snorklande är angenämare än ditt snorklande, då jag är lite vattenrädd och ej simkunnig. Cool

Maria
0

#6 Skrattande

/Maria

[Maine]
0

Glömde ju faktiskt bort att jag har en medicin till året runt på grund av detta, Rhinocort Turbuhaler. Den använde jag tidigare bara vid pollensäsongen, men nu blir det året runt. Skulle ju vara trevligt om man kunde lägga undan den åtminstone..

Man blir så van vid sina mediciner man tar varje dag, så när man väl räknar upp allt så blir man mörkrädd. Flört

[Maine]
0

Ringde sjukhuset idag, och jag fick faktiskt en tid i mitten på feb, trots att jag inte har varit där på mer än tre år.. (eftersom det är samma besvär) mycket bra och trevligt bemötande!

Något positivt i tillvaron ialla fall. Glad

Maria
0

Det var ju ganska snabbt ändå får jag säga.Glad

Ska bli spännande att höra vad de säger.

/Maria

[Maine]
0

Ja, jag är nöjd över att slippa springa till vc först. Rapport kommer! Flört Har läst lite på nätet om op i nässkiljeväggar, det verkar vara ett positivt ingrepp. Och om inte de vill op, så finns ju Läkargruppen, dit man kanske kan få komma på ett andra utlåtande.

Maria
0

Jag håller tummarnaGlad

/Maria

[Maine]
0

Tack, det var snällt av dig! Cool