Ont PÅ revbenet! HJÄLP!
Hej!
Jag har den senaste veckan besvärats av att det sticker till mitt på ett utav revbenen, 1.5 dm rakt under armhålan ca. Jag har en punkt på ca 3x3 cm där det gör ont när jag trycker.
När jag väntade barn hade jag sjukt ont på samma ställe, men förklaringen till detta sas vara att barnet låg och tryckte precis där. Efter förlossningen har jag inte känt av något alls i revbenen, fram till nu 8 månader senare.
Nu sticker det till då och då och ömmar och jag inbillar mig att det säkert beror på att jag ligger mycket på den sidan när jag sover, allt för utesluta att det är något farligt. 
Det gör inte ont inuti på något sätt, det är bara mitt på!
Någon som kan ha en aning om varför det är såhär eller har någon haft samma problem?
Glömde skriva att när jag drar på revbenet som smärtar så känns det långt ner på höger sida i nedre delan av magen. Obehagkänsla.
Tacksam för svar!
Det är jättesvårt att svara på. Det kan vara en nerv som kommit i kläm eller en muskelinflammation.
Ge det lite tid och går det inte över så får du väl söka på vårdcentralen.
/Maria
Tack! Jag blir så nojjig om allt möjligt! Men, om det skulle berott på något fel invärtes hade man väl känt av det inuti?
Tack för ditt svar!
#3 Logiskt borde du känt av det på insidan. Och som du skriver att det gör ont när du trycker eller drar på revbenet så säger jag bara -Gör inte det
/Maria
Haha! =) Nä, jag ska låta bli, men jag gör det i hopp om att jag kan ställa en egen diagnos, men resultat av det blir att jag blir bara mer orolig. Jag hoppas det dyker upp någon med samma problem. Kanske han/hon har lite koll på vad det kan vara. :) Men jag inbillar mig i nuläget att det eventuellt kan vara en muskelinflammation som du skrev. :) Känns lugnast.
#5 Jag tror du kan vara helt lugn
/Maria