Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 6806 ggr
Bergspuman
0

Glioblastom

Är just nu både chockad och tagen.

Har fått reda på att en svåger till en av mina närmaste väninnor (hennes systers man) är diagnosticerad med glioplastom, alltså en aggressiv och elekartad hjärntumörform. Det finns ingen bot. Han kan vara död inom 2 månader, eller leva upp till 5 år. Det beror på hur han svarar på den livsförlängande behandlingen - strålning och cellgifter.

Han är 38 år och har tre små döttrar under 10 år. Den yngsta har inte fyllt 3 år än.

Vad livet kan vara grymt orättvist!

havsvingen
0

Gud i himlen vad det är tragiskt..Hade en morbror som dog

så men var över 50år  och inga barn.Vi kusiner fick ärva alla

hans pengar..Det kändes märkligt!

Havsvingen

Ladydragon
0

fy så hemskt Rynkar på näsan

jag följer en fantatisk blogg där en kvinna har fått den diagnosen vill du  läsa mer om hennes historia så hittar bloggen här

tyvärr är livet riktigt jävla orättvist ibland usch och fy

DesK
0

Bergspuman jag känner med dig och de som drabbas av denna sorgliga sjukdom. Det enda vi som medmänniskor kan göra är att finnas där vid den drabbades sida så att h*n aldrig känner sig övergiven. Det är ett tungt ok att bära för de närmaste och vännerna, men ni alla betyder sannolikt oerhört mycket för den drabbade. Många styrkekramar från mig!

/Désirée

Maria
0

Åh fy, det var ingen trevlig diagnos.Gråter Är tanken enbart strålning och cellgifter eller ska de operera också?

Ja, livet är verkligen orättvist emellanåt.

/Maria

Bergspuman
0

Han är redan opererad. Det var då de tog prover och efter analys, kom fram till diagnosen. Nej, strålning och cellgifter verkar vara det som är planerat. Finns tydligen ett speciellt sorts cytostatika som kan förlänga överlevnad upp till 5 år, ibland mer. Men obotligt är och förblir det. Ja fy tusan, på ren svenska!

Maria
0

Hoppas bara att livet blir någorlunda under behandlingen så att han får möjlighet att njuta av sin tid och inte bara vara sjukGråter

/Maria