Pulmicort - när börjar den bli tom?
Hej
Min son har astma och tar varje morgon och kväll av Pulmicort inhalationsspray med nebunette. Börjar undra ifall den börjar ta slut snart.
Sonens pappa nämnde i förbifarten någon gång att man på något sätt kan kolla mängden som är kvar i den genom att lägga den i vatten eller nåt. Någon som vet något om det?
Hittar ingenting någonstans om hur man kollar mängden i den.
Får väl gå till apoteket annars och fråga där. Vill ju inte gärna bli utan, nu särskilt när det närmar sig alla helgdagar…. =/
Pernilla
Ha en bra dag! // Pernilla
Det är ganska märkligt att det inte kan kollas tydligare. Det borde finnas någon slags indikator på sprayen att den börjar ta slut. Det kan väl inte vara så svårt att utveckla
/Maria
instämmer. Bricanyl har en liten indikator där det ploppar upp en röd liten grej när det är mindre än 50 puffar kvar tror jag det är.
Det är en sådan här sonen har?
Lägger man den i ett glas med vatten (bara ampullen) så desto högre upp den är i vatten badet desto mindre är det i.
Men ta ut mer, så ni har hemma…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ta ut flaskan och kolla om det står något där.
Tack för era svar. Fick bra riktvisningar nu genom den där länken, så tack. =)
3# även Pulmicort har en liten indikator men inte den som visas på bilden
jag har frågat på Apoteket angående indikator och fått till svar att det inte går att göra en indikator till den utan man får lägga ner den i vatten
men vad jag kan minnas så står det bra anvisningar i bruksanvisningen man får till Pulmicorten
Aha, då är jag med.
Dom har tagit bort de anvisningarna från bipacksedeln. Var själv in på apoteket för några dagar sedan och de letade både i förpackningens bipacksedel, i deras databas och på fass, men hittade ingenting.