Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettalternativmedicin
Läst 6481 ggr
Kaffemugg
0

Homeopatiskt vatten

Jag skrev denna frågan inne på skepticism.ifokus men där var ingen som hade ett svar så jag provar här:

Jag är lite nyfiken, homeopati handlar om minnen av substanser som lagras i vatten via kontakt. Borde inte vanligt kranvatten hjälpa mot allt då, eftersom det under jordens historia kommit i kontakt med typ alla ämnen som finns vid något tillfälle för att sedan ha spätts ut i hav, sjöar och floder. Det lär ju ha skakats grundligt av vågor, forsar och regn. Kommer östersunds vattenreservoar ge bot mot diarre efter att nytt vatten tillförts via regn och det gamla vattnet spätts ut? Stämmer detta så kan man ju sälja kranvatten som det homeopatiska preparatet Tyrannosaurus Rex Flört.

Nåja, om jag kokar ner mina tankar till en enda fråga för eventuella homeopater att svara på blir den: Hur ser ni till att det vatten ni bereder homeopatika på inte bär på oönskade minnen, hur rensar ni vattnets minnesbank innan tillverkar ett homeopatiskt preparat av det?

Maria
0

Jag tror inte du kommer få så många fler svar här inne då mig veterligen ingen homeopat har synts tillObestämd

Frågan är dock spännandeFlört

Däremot kanske du skulle pröva inne på Alternativ behandling iFokus.

/Maria

Kaffemugg
0

#1 Men det finns ingen sådan sida på listan över ifokus-sidor. Däremot hade ni en flik för alternativmedicin, det var därför jag testade här.

Maria
0

Va…jag såg det nu men den finns med på Hälsas länkar??? och verkar vara aktiv. Så konstigt.Obestämd

/Maria

Karmatarerskanise
0

Sajten är urtagen ur nätverket.

Maria
0

Någon som vet varför?

/Maria

Karmatarerskanise
0

Sajtvärdens önskemål.

Maria
0

OK, men den finns som länk på Hälsas länksidor.

Ska man ta bort den då? Det verkar ju ändå vara en aktiv sida…

/Maria

Karmatarerskanise
0

Du kan nog skriva i den här tråden och fråga.

Maria
0

#8 Tack Hera. Jag har skrivit och frågat nu.

/Maria