Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 7365 ggr
kimpan2
0

Kliande röda prickar bett?

Har haft detta problem i över 2 år och har inte sett någon vägglus eller loppor, har även sanerat mot vägglöss men hjälpte inte. dem ser ut som mygg bett och kliar sjukt mycket! . har inget husdjur .kan en doktor få reda på vad det är för slags insekt eller om det är allergi? någon som kan tänka sig veta vad detta är?  behöver verkligen hjälp med detta tack på förhand !

Maria
0

Jag tycker att du kan söka hjälp för detta. Visst kan det säkerligen vara någon allergi. Kanske något i matväg som du inte tål.

Insekter verkar väl vara uteslutet nu när du har till och med sanerat för vägglöss och på två år borde du väl ha sett något kryp i så fall.

Fråga även inne på Allergi iFokusGlad

/Maria

[SvenA]
0

Det kan c´vara tvättmedlet du annvänder eller sköljnedlet

Bergspuman
0

Stressutslag?

[Tassy]
0

jag är inne på Svens linje med parfymerat tvätt och sköljmedel. Jag får nämligen samma typ av besvär.

Lill-Kisse
0

Det har kommit fram att många nya kläder behandlats med främmande ämnen som inte är bra för huden. Därför bör man tvätta nya kläder innan man tar på dem. Dessutom kan det väl aldrig vara bra med sköljmedel på kläder som man har direkt mot kroppen.

Har man känslig hud, kan det vara idé att satsa på naturmaterial som t ex bomull helt och hållet.

Mitralis
0

Vart på kroppen sitter utslagen?

RuiXue
0

Kan vara tvättmedlet. Jag har själv fått typ nässelutslag om kläder tvättats i ett visst tvättmedel, speciellt under pollensäsongen får jag problem. Men be en läkare undersöka vad utslagen beror på.

Jennie