Alltid positivt :)

Bra att det syns att det finns positiva saker i vården. För det finns massor, trots allt annat som skrivs.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Det är väl mest det negativa det skrivs om..

Precis Sisa det negativa kommer ut men inte det positiva som trots allt finns väldigt mycket av.
Det som är negativt sprids mycket fort men tyvärr inte det som är positivt, vet inte om det beror på att man då tycker att allt är som det ska.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Kanske är det så, att många människor gillar att klaga och gnälla..istället för att plocka fram det positiva ?
Jag har många dåliga erfarenheter av vården..men jag har också mycket positivt, att säga om vården..

Visst är det så är man nöjd så säger man oftast inget. I alla fall inte utåt. Man kanske säger till personalen osv.
Det är ju så att negativa rykten sprids fortare än positiva och det tar mycket kort tid att gå från positivt till negativt.
Medan det tar lång tid att gå från negativt till positivt.
Ha en bra dag! Mongu.
Jag har massor av positiva saker att berätta. Det är endast enstaka saker som jag inte varit nöjd med.
Jag hade inte ens levt idag om inte sjukvården fanns.
Jag var 49 när jag drabbades av hjärtinfarkt och sen fortsätter historien.
Jag är väldigt tacksam för alla fantastiska människor som jobbar i vården.
Jag trivs väldigt bra med den vårdcentralen som jag går till idag, de är väldigt trevliga och jag har verkligen fått den hjälp jag behövt.
#7 Så roligt att höra
/Maria
Hade inte jag levt under detta århundradet hade jag dött. Två gånger så här på rak arm kan jag minnas att jag har räddats av modern sjukvård, varav första gången som spädbarn och andra gången i gymnasiet. Fullkomligt odramatiska episoder idag, men för 100 år sen hade jag varit död.
#9 Jag tror de flesta har varit med om liknande
Som sagt så har vi mycket att tacka den moderna sjukvården för.
/Maria
Ja det är lätt att ta det för givet. Vi lever egentligen med en livskvalitet som exempelvis furstarna i 1700-talets franska hov inte ens kunde drömma om, det är något jag tänker på dagligen och försöker vara tacksam för.