Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 3999 ggr
[Aquelegia]
0

hälsofreak på villovägar

Ny på detta forum men tänkte berätta lite kort hur mitt hälsofreak liv hamnade i botten.

Bott på landet i ca 8år och alltid ätit mammas mjölksyrade grönsaker,hemmaslaktade djur,ekologiskt självhushåll med allt vad det innebär….men så flyttade jag till stan vilket jag gjort flera ggr ensam men nu är jag sambo. Underbart förutom att han är van vid mikromat,pizza,färdigmos etc…Han gillar sallader men älskar Lagad mat. Jag lagar all mat själv och använder inga halvfabrikat förutom färdigpanerad fisk ibland (file inget pressat som i fiskpinnar) iaf så har mina dagliga sallader byts ut mot daglig lagad mat 2/3 ggr dagligen däremellan chips och seeeeeena kvällsmat då jag jobbar som servitris och inte hinner äta med jämna mellanrum.

Vet att jag har mig själv att skylla men misstänker att det är många som jag som vill…men på grund av dagliga stressen så…glömmer man att ta hand om sig själv.

Behöver lite pepp och tips om vad jag kan ha med som mellanmål tex (har med mig smoothies igen from idag) tips på nyttiga smörgåsar tex med grovt bröd etc…har tappat all fantasi om vad man kan göra med grönsaker och frukt ^^

[Aquelegia]
0

Glömde skriva varför jag insett att detta leverne inte är bra nämligen för att jag gått upp 5 kilo tyvärr inte i muskler utan fett och det fortsätter röra sig upåt, eftersom jag rör på mig enormt mycket borde jag ju gå ner i vikt istället för upp men nix första steget är iaf påbörjat nämligen ingen läsk (farligt me fri tillgång till läsk)

kan mer mellanmål lösa problemet månne tro? Har gått så pass långt att jag inte KAn lägga mig och sova om jag inte ätit rejäl portion med mat.