Favoritmat?
Vilken typ av mat är er absoluta favorit?
/Maria
Själv har jag svårt att leva utan olika pastarätter.
Fisk och skaldjur i alla former är också en favorit.
/Maria
Kyckling, avocado, grönmögelost, cider, chokladglass. Solmogna tomater, färskpotatis och skinka med senap.

Allt gar i perioder. Ibland ar det grillad kyckling, ibland san dar snuskig mjuk "McDonalds-ost", ibland rakor, ibland leverpastej osv.. Finns inte riktigt nagot som jag ALLTID vill ha liksom.
// Amanda
sushi är en favorit men annars så varierar det mkt:P
// Pabblo
Skaldjur, kyckling, starkt
Och kalops och korvstroganoff
Periodare, men äggrätter är det som smäller högst. Klart man trånar efter det man inte får (äggallergiker). Suck!
Jag är en periodare. Men fisk och skaldjur är något jag sällan eller aldrig äter!
Jag kan inte leva utan choklad! Behöver inte vara mycket choklad, men en liten bit om dagen håller mig glad, så jag antar att choklad är favoriten om man nu kan räkna det som mat
Vad gäller riktig mat så att säga så är hemlagad kycklingsoppa på kineiskt vis, med ris till en favorit. Dim sum är en annan klar vinnare.
Jennie
Husmanskost, det är det bästa!
#8 Håller med dig. Jag är också en stor älskare av "Husmanskonst" som Mannerström kallar det
/Maria
Åh varför skulle ni skriva om husmanskost? Nu blev jag ju absolut jättesugen på en fin fläsklägg med rotmos. Eller får i kål. Eller äggakaka med fläsk. Oj oj. Hm kanske beror på att jag inte fått frukost än, hihi. 
Rotmos?Nä vet du vad. fniss.
Rotmos
Det är väl ändå inte ätbart
I övrigt gillar jag husmanskost också. Kålpudding och kåldolmar är bland favoriterna.
Jennie
#12 Nä, eller hur! Men kålpudding är fint.. med en massa lingon. Jag är lingontokig. Har det till mina flingor och Weetabix, gillar inte söta sylter så värst.
Jo, rotmos med finaste råvarorna, är hur gott som helst. Jag gör ett mycket gott rotmos, som troligen kan frälsa den mest inbitne kålrotshatare. Tricket är att ha rätt proportioner mellan kålrot, potatis och morot. Kålroten får inte DOMINERA, då blir det inte gott. Den ska bara anas som en touch och ge den där speciella färgen.
Men men, det här är bara lite propagande och inget man behöver bry sig om hihi
.
TACCOOOOOS ( med vegetariskt köttfärs haha )
Stekt strömming med potatismos och rårörda lingon. Slurp.
/Maria
#16 Jisses, klädnypa fram och dags att springa marathon
Strömming ger jag till katten
Lingon har jag nog bara ätit frivilligt en gång i hela mitt snart 25 åriga liv- fick tag på burken på bordet när jag var liten, sen satt jag där under bordet och åt lingonsylt. Sen dess har jag knappt rört lingon
Jennie
#17 Haha, tur att du inte bor hemma hos mig
/Maria

Jag älskar grillat kött och tacos! :) Choklad kan jag inte leva utan heller :P
Grillat kött eller grillad kyckling, sushi, husmanskost av många slag, surkål, soppor, hemgjort rotmos är gott, tyvärr kan jag inte äta strömming
det ser ju så gott ut med nystekt strömming. Chokladmousse är en av våra favoritefterrätter 
/Désirée
Husmanskost gillar jag! Köttbullar o stuvade makaroner, paltbröd o fläsk, kålpudding, strömming o potatismos…
Är ju uppvuxen med det, men gillar också att smaka annorlunda mat! 
nåt som jag ofta är sugen på ä min sambos köttfärssås. den ä inte som nån annan ja smakat.. håller på å lär mej men tyvärr går de inte så lätt 
men den ä göör go å göra lasange på me :)
Är uppfödd på det som producerades på en bondgård, ok..lite inköp blev ju tvunget, så gammal hederlig husmaskost och potatis och sås därtill vill min mage ha.
Och potatis minst 5 dagar i veckan, annars är det ingen "mat"! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Rotmos är jättegott och det ska va en balans mellan kålrot, morot och potatis.
Strömming med potatismos är också gott.
Bruna bönor med fläsk, ja jag skulle kunna räkna upp många goda rätter.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
thaimat !!!! Dock ska det vara lagad av en i släkten så det inte blir "försvenskad" thaimat utan riktig äkta vara. Finns inget bättre än att ha en thailändska i släkten hihi Annars så är det den hemlagade maten som står högst upp på listan ! Så vet man vad man slänger i och slipper oroa sig för tillsatser!