Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 2798 ggr
Odinn
2010-08-14 02:21
0

Frukost

Jag är jättedålig på att äta nu för tiden. Speciellt när det gäller frukost. Min första måltid på dagen kanske är vid 6. Alltså ingen frukost. Men ska nu börja äta ordentligt och även börja träna. Men jag tycker inte om mackor, flingor eller gröt och sånt.

Har ni några tips på vad jag kan äta?
Ibland gör jag snabbnudlar bara för att få i mig något. Men hur nyttigt är det liksom..

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

ttss
2010-08-14 02:39
0

menar du 18.00 när du skriver kl 6?

Egentligen är det bara en fix ide att man skall äta "frukostmat" till frukost, så som macka, fil m.m. Du kan lika gärna äta en köttbit. De allra flesta vill dock ha något lättare till frukost, särskilt om man har svårt att äta frukost.

Vad gillar du för mat som inte är så tung?

Odinn
2010-08-14 02:54
0

Ja jag menar på kvällen. Är liksom inte hungrig innan.

Jag är väldigt kräsen när det gäller mat. När jag var mindre ringde skolan alltid hem till min mamma och sa att jag inte åt. Jag gillar pannkakor, bacon, soppa, micromat och sånt. Men de tar ju lite tid att fixa.

ttss
2010-08-14 03:13
0

Pankakor kan du ha färdigstekta i frysen med plastfolie mella sig. Om du tycker om så kan du ju köpa frysta osockrade bär att ta till.

Försök ha saker färdigt i frysen/kylen som du bara kan ta av, soppa m.m. det fungerar även till frukost.

Odinn
2010-08-14 03:37
0

Ja va smart! :)

Ska skriva upp enkla saker som jag kan göra. Dock renoverar vi köket just nu, så vi kommer inte kunna använda spis tills det är klart.

[Tassy]
2010-08-14 15:20
0

När du har spis igen så kan du steka upp lite bacon och kanske göra äggröra/omelett till? Det lyckades jag truga på min kille som inte åt något till frukost Skrattande han kan trvinga i sig en macka på nåder typ, men hatar det, men en ägg och baconöra sätter han lätt i sig en tallrik av Förvånad Tyvärr får han det inte mer då jag är allergisk emot ägg, men det kan ju fungera för dig Glad

Odinn
2010-08-14 17:57
0

#5 Tack för tipset Glad

ttss
2010-08-14 21:14
0

Har du mickro, så kan du ju göra mycket i den, mycket går även göra i ugn om du inte har spis.

[Aquelegia]
2010-11-24 17:20
0

Har också hamnat i samma sits som du brukar vara supernyttig med lite "vanlig mat" emellanåt men nu hare bara blivit dumheter. Jag Förbereder min frukost redan dagen innan det består nu åtrerigen av "smoothies" Fast med dofilus och risgröt i så man blir mätt och får bra bakterier i magen ^^ Skär alltid frukten i bitar dagen innan så behöver jag bara häva det i mixern på morgonen är man superlatis kan man mixa iordning allt redan på kvällen och häva i en sådan shäkergrej så kan man dricka det :) tar med en sådan till jobbet också mellan frukost och lunch eller mellan lunch och middag ! Risgröten gör du på rismjöl och mjölk eller vatten till en TJOCk gröt så tar du i "smoothien" så mycket som du känner att du vill ha !

Då fick du lite tips till frukosten iaf !