Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 4673 ggr
Karmatarerskanise
0

Nyttig inte samma som frisk

Min pappas arbetskamrats fru var nyttigheten själv. Åt inget kött, åt massa grön, varken rökte eller drack alkohol, tränade/motionerade och åt inte socker.

Hon fick cancer och dog.

Det är så frustrerande att man inte kan skydda sig.. Man kan bara minska riskerna.

Behövde bara skriva av mig lite.

Maria
0

Har man dåliga "gener" eller har blivit utsatt för något så kan nog inga nyttigheter i världen tyvärr skydda en.Rynkar på näsan

/Maria

Bergspuman
0

Finns ju exempel på hur friska personer som helst, som är vältränade osv. som bara segnar ner stendöda t ex i träningsspåret eller på tennisbanan.

Min pappas sambos förre man, dog just på det viset. Kärnfrisk. Idrottat hela sitt liv. Men - fick antingen en stroke eller en häftig hjärtattack och var död innan han nådde marken.

Finns inga garantier någonstans!

[Tassy]
0

Jag tycker att det är mer retsamt att de som verkligen lever ohälsosamt klarar sig friska såpass ofta, än att de hälsosamma blir sjuka ibland.

Så många riskfaktorer utan att nånting händer! Förvånad

Gener gener, dessa gener Cool

Bergspuman
0

Winston Churchill som rökte, drack whisky och konjak, var överviktig och hade ett enormt stressigt arbete, levde tills han blev 94 år… orättvist va???

Och jag själv kan misshandla mina tänder hur mycket som helst, (det har jag gjort, för att testa…) får inga hål ändå… Där måste det vara generna.