Ständig halsbränna och andra symptomer
Nu börjar jag verkligen undra vad det är för fel på mig.
Haft halsbränna var varannan dag nu sedan i somras.
Har dock alltid i mina år haft lätt att få halsbränna, av blåbärssoppa, kryddiga maträtter, kryddor i sig osv, men nu har det kommit var varannan dag även om jag inte ätit något starkt eller druckit.
Det är fruktansvärt obehagligt och de är rikliga brännor som strömmar genom strupen så jag far riktigt illa.
Mot halsbrännan äter jag enbart Link's, receptfria tabletter mot magsyran/halsbränna och de har fungerat hyffsat bra.
Samtidigt har jag blivit så fruktansvärt trött om dagarna. Kan sova 8-9 tim om natten, därefter lägga mig mitt på dagen eller eftermiddagen 1-2 tim, sedan rätt lätt kunna lägga mig runt 1-3 igen. Känns som jag aldrig känner mig tillräckligt pigg, änd äter jag, dricker och tar även multivitamindryck varje dag.
Huvudvärk ska jag även tillägga att jag har, värre än någonsin då jag även kan få migrän, dock inte ofta som vanlig huvudvärk, vilket kommer minst 3 gånger i veckan, ibland oftare.
Börjar undra om det pågår något annat i kroppen, någon sjukdom?
Har inte brytt mig tidigare, men nu börjar jag oroa mig och vill veta vad allting beror på.
Tänkte även boka tid hos min läkare nu innan helgen, men vill även höra vad ni här kan tro detta beror på?
Tack på förhand!
Bra att du ska till läkare och kolla upp dig.
Jättesvårt att svara på varför du mår som du gör.
Är du stressad så kan både magen och huvudvärken bero på det. Spänningshuvudvärk är ju vanligt vid stress och även magkatarr. Stress kan göra att man blir trött också.
/Maria
Du kan ha en läckande magmun.
Bra att du kollar upp det!
Den skulle nog kunna förklara dina övriga symtom också.