Sned i kroppen
Har märkt att jag är sned i kroppen. Eller det var min läkare som påpekade detta. Hela vänster sida hänger typ. Upptäckte nu på min Avatar att ögat hänger. Jag har vetat om att ett öga gör det men inte tänkt vidare på det. Men nu som sagt så ser jag att det är på samma sida som hänger.
Allt från öga till axlar, höft och ben hänger på vänster sida. Vad kan det vara måntro?
Jag är också sned, har vetat sen länge att vänster axel är lägre. När jag var hos optikern senast och de skulle sätta prickar där pupillen är, så är det vänstra ögat längre ner, han påpekade det och när jag tittar så är det tydligt.
Jag hade haft ont i axeln vänster, och så har jag huvudvärk i vänster sida sa han att det är egentligen två olika höger och vänster fast det är kanske inte så vanligt att smärtor bara sätter sig i en sida.
Så känner du inget annat, som att du är svagare eller annat konstigt så är det nog bara så att man är olika på höger och vänster.
Jag har ont i både höger och vänster sida. Mera i höger faktiskt. 
Alla människor är olika i sina kroppshalvor. Likaså ansiktshalvorna är olika hos alla och det blir ganska tydligt om man lägger ett papper över ett foto t.ex.
Vad din läkare menar med att hela vänster sida "hänger" har jag ingen aning om. Var det bara ett påpekande eller något han/hon var bekymrad över?
/Maria
Nä det var någon han sa bara när han undersäkte hur jag såg ut när jag hade ont i min högra axel.
Som sagt, man brukar vara olika i sina kroppshalvor så bekymrade det inte läkaren så behöver du säkert inte bekymra dig själv heller
Såvida du inte märker att du är på något sätt svag, eller har annan nedsatt funktion i din vänsterhalva.
/Maria
Tack #6.

Kan man "rätta" till kroppen med sjukgymnast? Det visste jag inte.

En sjukgymnast sa till mig för snart 6 årsedan att min rygg är lite sned uppe i bröstryggen så ena axeln är högre än den andra, och står jag helt rakt så axlarna är i rät linje så känns det som om jag står lutad
Kort sagt så har jag en liten skolios i ryggen som orsakar detta, men mitt enda problem med det är att jag ibland snedbelastar och får ont, eller att ryggen får låsningar uppe i bröstryggen som är riktigt eländiga att knäcka rätt oavsett om jag gör det själv eller med hjälp av en sjukgymnast. Det är ju inte den mest rörliga delen på ryggen precis
Jennie
Kan berätta för er att ungefär 80% av oss alla är sneda i kropp/rygg. De flesta av oss är så lite sneda att det inte går att se med blotta ögat medan andra är extremt sneda. Jag var nästan 80 grader sned när jag opererades. Nu är jag 29 grader.
Ta vara på chansen att gå till sjukgymnast och få hjälp. 
Skall höra med min läkare som jag har fått tid till den 19 november. kan ju fråga om detta igen. Och om jag får remiss till sjukgymnast.
Sen kan man ju bli sne av andra orsaker också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
14 Haha, ja de ska vi nog inte gå närmare in på
/Maria
Haha nu blev jg nyfiken. Kommer inte på något i min lilla hjärna. :P
Sné är lika med förbannad på ren Göteborgska
Sné kan man bli av olika sorters alkoholhaltiga drycker
/Maria
#17 Haha tack. Dricker inte själv så det fanns inte ens i mina tankar.