Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 5157 ggr
Liz85
0

Cykelvanor?

Cyklar ni året om, under det varmare halvåret eller mer sällan?

Är allmänt nyfiken. Jag cyklar nämligen året om, oavsett om det är -15 grader, snöstorm, värmebölja eller spöregn. Det gäller bara att klä sig rätt, så slipper man tänka på att passa busstider och allt vad allmänna transporter heter. Har dessutom lärt mig efter alla år att se och höra på väglaget vad det är för typ av snö och om det är halt så att det gäller att ta det extra lugnt.

RuiXue
0

Åker alltid kollektivt. Bor två mil från jobbet och enda vägen som finns som inte går omvägar runt halva Köpenhamn, så är det motorvägen men där får man ju inte cykla. Dessutom har min cykel kronisk punktering sedan flera år så den står bara utanför och rostarFoten i munnen Ska få den helfixad alternativt köpa en ny när jag fått lägenhet närmare jobbet så det blir lagom cykelavstånd utan motorvägarFlört

Jennie

Mosaik02
0

jag tillhör oxå dårarna som cyklar året runt Tungan ute många tycker att man är nog lite knasig som alltid cyklar men för min del så gör det mindre ont att cykla än att gå och tyvärr har inte alla den lyxen att dom har råd med bil

dessutom så får man ju lite motion och det är ju aldrig fel Skrattande

moondancer
0

Förut cyklade jag året runt, tills jag blev påkörd för ett och ett halvt år sedan. Jag har inte fixat ny cykel än, men när jag har skaffat det så kommer jag börja cykla året runt igen.

Jag tror att de enda gångerna jag valt att inte cykla har varit under höststormarna, då det föll träd överallt. Då kändes det säkrare att åka buss.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Liz85
0

#3, gick det bra för dig då eller fick du uppsöka sjukhus? Enda gången jag blivit påkörd var det mitt eget fel, kollade mig inte för så noga och bara körde rakt ut i en korsning där bilarna kommer upp via en brant backe och syns dåligt. Men det enda som skadades då var egot, det var nog föraren som blev mest chockad men jag intygade honom att allt var okej och önskade att det hade funnits något sätt att bara försvinna där. Lagom pinsamt…

moondancer
0

#4 Brutet ben, operation och lång rehab-tid. Har fortfarande ont av det.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

havsvingen
0

Byter ni däck på cykeln på vintern?

Har också cyklat nästan hela året tidigare jämt..

Men har haft bättre cyklar än nu förståss..men har

blivit mer osäker och man kanske ska byta däck?

Maria
0

Min gamla cykel har blivit skrotad efter att jag haft den i 38 år. Det var en röd Skeppshult som jag fick när jag fyllde 13 år.

Den har varit en trotjänare och jag har bytt ett antal hjul och sadel några gånger, även pakethållare men nu gick det inte längre.

Förr cyklade jag i ur och skur men nu har jag såpass långt till jobbet att det blir moped den varma årstiden och kommunalt den kalla.

/Maria

Liz85
0

38 år är väldigt länge! Glad

Jag byter inte däck på cykeln mer än vid punka. När den var helt ny satt det dubbdäck på men de slets ner efter ett tag. Nu sitter ett vanligt däck på. Borde väl ha dubbat egentligen med tanke på den kyliga årstiden som inte lär bli varmare på ett bra tag.