Illamående hela tiden.
Jag har haft detta problem i snart 2 år nu. Det började början av December 2008. Och sen dess har jag mått illa varje dag. Och det finns verkligen inte en enda dag då jag mår bra. Det finns dagar då jag mår bättre och dagar då jag mår sämre, men mår alltid illa.
Läkare har tagit massa blodprov hos vårdcentralen, tex prov på levern, parrasiter och sådant. Men läkarna har inte hittat något. Jag har också varit hos två homeopater, en kinesiolog, flera "vanliga" läkare, nästan allt man kan tänka sig. Har provat massvis med mediciner som läkare har förslagit och gett mig. Men ingenting har hjälpt.
Och jag har förstås också gått till bup och kollat om det är något psykiskt, men det verkar inte vara psykiskt. Och jag börjar bli riktigt trött på det här nu, det går ju inte att ha ett normalt liv såhär.
Någon som vet vad det här kan vara?
KAn det var din kost? Något du äter som du är känslig mot? Eller ngt du dricker?
Vet att många mår illa av kaffe tex.
Det skulle kunna vara kost. Men jag har nästan inga rutiner eller så, äter rätt varierat. Så vet inte vad det skulle kunna vara för något jag äter. Har nästan försökt med allting. Har tagit bort gluten, laktos, pasta och vitt bröd, provat att inte äta också.. vilket inte alls är bra, men när man mår så illa så kan det vara sjukt svår att få i sig något ibland.
Jag dricker inte kaffe. Och om jag gör det så är det nog 1 gång per vecka ungefär.
Hm, okey. Hoppas verkligen du kommer hitta orsaken.
Mm, tack tack!
Har de kollat ditt tarmsystem? Har du några andra symtom förutom just illamåendet? Gjort några allergitester?
/Maria

Okej, du har provat allt möjligt, men jag vill ändå ge tre tips.
- Ingefärskapslar.
- Pepparmyntsolja. Ta 3-5 droppar i en äggkopp vatten.
Jag har ibland haft nytta av pepparmyntsoljan mot illamående. För min dotter har emellertid ingefäran fungerat bättre. Både ingefära och pepparmynta verkar direkt i magen utan att gå omvägen med centrala nervsystemet. Så fungerar det, blir man inte trött.

Egentligen behöver det väl inte vara något fel som man hittar med prover. Det kanske är något "mekaniskt" med strupen eller magsäcken.
Anta att magmunnen inte sluter till ordentligt. Då kanske man blir illamående av magsafter och osmält mat i magsäcken. Sväljmekanismen kanske bör undersökas också. Fråga läkaren hur sådana detaljer ska fungera och om det kan testas på något sätt.