Knasig halsvärk
Har nu i närmare en veckas tid haft halsvärk. Den sitter på höger sida upptill i halsen. Känns som ett rakblad åker upp och ner när jag sväjer "torrt". Måste dricka mycket för att det inte ska bli outhärdligt.
Det känns även ibland som att det är något som flyttar sig upp och ner några cm när jag sväljer, den kan komma upp ända till där visdomständerna sitter. Kollar i spegeln men ser inget.
Vad kan det vara? har aldrig varit med om liknande förut.
MVH Erika :)

Just så kan vissa halsont kännas, så det är nog inget konstigt. En del kallar det för "halsfluss". Har du feber, ska du hålla dig inne och ta det lugnt. Bra att du dricker när det känns så där torrt och raspigt i halsen. Någon lenande halstablett kan också vara bra att ta.
Det som verkar flytta sig upp och ner kan vara en vit "plupp" som lossnat från halsmandlarna. Jag brukar känna ett behov av att svälja, för att bli av med den och det lyckas så småningom.
Jag tror också att det kan vara någon av dessa illaluktande gulvita klumpar som kan bildas i halsmandlarna.
Vid halsfluss har man ofta vita, gula prickar, beläggningar i svalget när man tittar med en spegel och mandlarna är röda och svullna. Man har feber och är allmänt risig.
/Maria