Öroninflammation
Hej, jag har början till en öroninflammation, så jag fick örondroppar med kortison i. Jag har använt den i tre dagar. Det har varken blivit bättre eller sämre. Jag har jätte ont i högra örat och lite i käken. Anledningen till att jag har drappads är att jag har simmat förmycket under vatten. Därför fick jag vaxpropp men det fixade min läkare. Jag hade ont i örat innan hon sköljde urb mina öron.
Någon annan som har haft öroninflammation?
Jag har haft många öroninflamationer. Men jag har då fått penicillin.
Min bror fick droppar, och det hjälpte efter några dagar. Dessvärre återkommer det rätt ofta.
Tack för hjälpen
Länken om öroninflammation var jätte bra.
Örondropparna verkar hjälpa, men jag hoppas att problemet inte återkommer när jag börjar simma igen.
Håller tummarna för dig
/Maria
Det finns ju öronproppar man kan ha i när man simmar om man får problem av vatten i öronen
Jennie
Jag får öroniflammation varje sommar. En gång gick det inte över för mig heller. Då visade det sig att jag är spänd i käken som tryckte på örat eller något sånt. Det kan inte vara något sånt du har?
Jag blev bättre i örat i några veckor efter att ha tagit örondropparna. Men nu gör det ont i mitt ena öra igen. Jag råkade bara peta för långt i med en öron topps. Nu har jag haft ont i två veckor.
Ajabaja, tops ska man endast använda i ytterörat
/Maria
#8 Ska man längre in så ska man använda tändstickor! 
(oh vad skönt det är när det kliar)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Usch öronvärk och inflammation är inte så kul att ha. Hoppas det blir bättre igen.
#7 Du kan ju försöka med Revaxör i örat om du nu har petat in vax för långt som ligger och trycker.
/Maria

Jag har märkt skillnad på att peta sig i örat när det är torrt jämfört med vått. När det är torrt kan man ha oturen att peta in lite grums, men när det är vått (som efter bad) kan man passa på att torka ur örongången. Nog tycker jag att tops går bra att använda försiktigt i den yttre delen av gången.
#9 haha, det gjorde min kväll. Tack för den 
Jag var hos sköterskan en gång i tiden och tog bort en vaxpropp och då sa hon att det minsta man ska använda till att peta sig i örat med är armbågen!
Och hur lätt är det att ens använda den? Men det var väl det hon menade, man ska inte peta i öronen!
(fast vem kan låta bli?) 
890-3; precis vad min läkare sa, man ska INTE använda tops i öronen. Ändå gör jag de ;)

Man ska absolut inte använda tops eller andra föremål för att peta i öronen. Det kan va skadligt.
Vax kommer ut ändå så man ska bara hålla ytterörat rent.
Kom till öronläkaren och ha petat med tops eller nåt liknande så blir dom inte glada.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#8 Skämtar du? Gör det inte ont om man använder tändstickor, de är ju hårda. 
#17 Antar att du frågar mig? Man måste vara försiktig!
Men bry dig inte om att prova, för det är absolut inte tillåtet! 
Jag har fått öroninflammationer ganska ofta på senare år. Ena gången spräcktes trummhinnan och jag hade runt 40 graders feber under en helg.
Nuförtiden får jag direkt antibiotika och sen går det över på 3-4 dagar.
Jag kliar mig i öronen men tops, finns ju inget bättre när det kliar. Dock måste man vara superförsiktigt.

Jag har fått vatten innanför trumhinnan.Vad gör läkarna när man har det?
Jag är säker på att det är vatten för jag har haft det en gång tidigare fast då var det lindrigare än det är nu.
Nu hörs allt ljud konstigt och när jag vickar på huvudet så knastrar det och låter som vatten.Ikväll har jag ont i det örat och jag skall ringa läkaren imorgon.Men jag undrar vad de kan göra åt vätska bakom trumhinnan?Någon som vet?
Det brukar gå tillbaka av sig själv.
Du kan pröva att tryckutjämna. Hålla för näsan och blåsa så det knastrar i öronen.
/Maria

Tack bumbleboo!
.Jag försöker tryckutjämna men det verkar inte alls funka i det knasiga örat.Men jag skall fortsätta att försöka.

# 22 Fortsätt att försök tryckutjämna så försvinner vätskan som du har bakom trumhinnan.
Har du varit förkyld eller haft ont i dina öron? Eftersom du fått vätska så?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jag har gått och haft det här i örat i flera veckor nu.Men jag får redan antibiotika för andra infektioner.

Det förklarar varför du känner så i ditt öra tycker jag. Du har eller i alla fall har ahft infektion i kroppen så därifrån kommer säkert denna vätska bakom örat med.
Försätt att blåsa, det ger resultat även om man först inte tror det.
Får du ont och det känns som öroninflammation så tycker jag du ska söka VC. Kanske inte antibiotika tog bort alla bakterier. Kanske behöver du nån annan sort.
Ha en bra dag! Mongu.

#25 Tack!Jag fortsätter att blåsa och om det inte känns bättre snart få får jag gå till läkaren.