Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 4289 ggr
Mitralis
0

Skadad av sjukgymnast?

Var hos sjukgymnasten torsdagen den 30/9 och knäckte till ryggen och höfterna. Tror att han tog i lite väl mycket när han knäckte ryggen för det bara sprakade och knakade och dagen efter fick jag halsbränna som inte vill ge med sig och jag får även sura uppstörningar. Jag har aldrig tidigare haft halsbränna.
Känner även ett konstigt tryck över övre delen av bröstet och det känns lite jobbigt att andas.
Känner mej även konstig i halsen, näsan, munnen, läpparna och tungan, lite som att jag har lokal syrebrist på nått konstigt sätt.

Kan sjukgymnasten ha tryckt sönder nått?

mongu
0

Tycker inte att det borde bero på sjukgymnastens behandling. Min erfarenhet av sjukgymnaster är att dom är bra på att veta var gränsen går.

Sen kan det väl alltid ske missar förstås.

Men jag tycker att du ska kolla upp detta med din läkare. För känner du som du inte får riktig syretillförsel så bör detta kollas.

Ring din VC så kan dom enkelt kolla din syremättnad och ev. ta ett EKG. Och jag tycker du ska ringa idag alltså inte vänta.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Tassy]
0

Det kan vara så att något revben har hakat upp sig litegrann och inte vidgar sig normalt. Detta händer mgi ibland när jag får behandling då jag är överrörlig, så när de trycker i ryggen så hoppar det fel i fram. Flört

Jag känner igen symptomen du beskriver.

Mitralis
0

Ska dit igen på onsdag så då kan jag höra vad han tror.

Var lite orolig att han klämt sönder mitt redan trasiga hjärta Rynkar på näsan Har berättat för honom att jag har fel på klaffen och hål mellan förmaken så jag hoppas han tänkte på det.

[Tassy]
0

Ah just det ja. Är du orolig så sök vård, även om det inte är någon fara så är den typen av oro inte bra att gå runt och bära på. Bättre att veta tryggt då.

Mitralis
0

#2 & #4 Vi får hoppas att det "bara" är revbenet som hakat upp sig Glad

Lill-Kisse
0

Är det en sjukgymnast eller naprapat? Jag undrar eftersom jag inte trodde att sjukgymnaster ägnar sig åt behandlingar där det knäcker och sprakar i kroppen. Däremot testade jag en naprapat en gång och han var väldigt hårdhänt mot mina stela leder. Det gjorde ont och skrämde mig.

Sedan gick jag till sjukgymnast och fick lära vilken stor nytta mjuk behandling kan göra. Jag fick lära nya sätt att träna och blev bra i lederna.

Mitralis
0

#6 Sjukgymnast kopplad till landstinget. Men han var mer "våldsam" än en naprapat som jag gick till tidigare.
Blev bättre efter jag ställde mej höftbrett med händerna på höften, andades ut och böjde mej bakåt några gånger. Nånting låg nog fel…