Allmän fundering kring heshet
En tanke dök upp precis när jag läste i nån tråd om hälsokosttips.
För ett antal år sen blev jag väldigt hes vid en förkylning och tappade nästan rösten. Dessutom kliade det vilket inte gjorde det hela bättre, med hostattacker och torrhet. Fick då höra om ett "preparat" man kunde köpa hos hälsokosten som var till för just heshet. Senare sa en kompis att det finns inga tabletter som fungerar mot heshet.
Kommer inte ihåg vad det hette som jag testade, men är det sant att det verkligen inte finns något som fungerar annat än vila och vätska typ? De hjälpte då inte mig mer än korta stunder men det kanske var en sån där "sockerpiller-effekt" som hjärnan gick på? Finns det några som verkligen har blivit hjälpta av taletter mot heshet (inte vanliga halstabletter då)?
Jag har arbetat i Häslokostbutik för massa år sedan men jag har aldrig hört talas om något för just heshet faktiskt
Kanske något nytt vad vet jag.
Det beror ju ofta på en inflammation på stämbanden så jag har svårt för att tro att det skulle finnas något fungerande.
/Maria
Precis vad jag misstänker, det som du säger. Men lite nyfiken på om det finns andra sätt att tänka kring det eller om någon faktiskt har någon form av erfarenhet.