Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmotion-och-rörelse
Läst 10051 ggr
siberlina
1

mbt skor

i  våras  så började jag använda  mbt  skor. för att jag ville  bli starkare  i ryggen och bena  ,,,men   så efter  2  månader  så upptäckte jag  att jag hade börjat   gå ner i vikt, jag  har normal  vikt   ,så jag  tänker  inte  så mycket   på det, under semestern  så  använde jag  dom inte  och då    jick jag upp  lite  i vikt   eftersom man  äter  och frossar   när man har semester, men nu 2 månader   efter   semestern  så  har jag  gått ner   i vikt  igen,,fast jag äter   mycket godis    mm,jag använder skorna  8  timmar omdagen,  jag hade  inte en tanke  på att  jag skulle  gå ner i  vikt  när    jag skaffade skorna,,men nu är jag nästan säker på att  det beror  på skorna ,,det är ganska  kul   och jag tränar   knapt,men jag går  mycket   i mitt  jobb,,,

Maria
0

Jag är ganska nyfiken på dessa skor som jag har hört så mycket gott om.

Men jag har aldrig hört att man kan gå ner i vikt av demFlört

/Maria

[YlvaP]
0

Åh såna skor vill jag ha.

siberlina
0

ja  jag  trodde verkligen inte att  man kunde  gå ner i  vikt av   dom  ,när jag köpte dom,men jag älskar  dom

RuiXue
0

Jag älskar mina MBT också! Köpte mina för bara någon vecka sedan och jag känner hur hela kroppen får arbeta mer när jag går, även om det är på ett väldigt behagligt sätt kroppen får arbeta. Känns verkligen att skorna gör nyttaGlad Tror helt klart att skorna kan hjälpa en att gå ner i vikt eftersom man går mer effektivt med dem och gärna går merSkrattande

Jennie

[Tassy]
0

Jag har också MBT sedan flera år tillbaka och är mycket nöjd. Enda nackdelen är att jag på grund av överrörlighet inte kan stå still i dem, då översträcker jag knäna åt fel håll och detta har börjat ge mig knäproblem, så nu vilar jag ifrån skorna ett tag. Får vara mer försiktig i fortsättningen sedan.

RuiXue
0

#5 Jag har viss överrörlighet i alla fall i mitt högra knä- kan böja det bakåt en del och det knäpper och knakar. Men jag känner inte av det allt för mycket i mina MBT tack och lovGlad Tänker jag bara på det så kommer jag oftast ihåg att inte stå med mitt knä bakåt vilket jag annars gör i avslappnat läge.

Jennie

Maria
0

Sitter här nu med mina nya MBTskor på inneGlad

Jag köpte ett par för en timme sedan och expediten sa att det var bra att provgå inne i början så att man inte blir "sjösjuk" Jag fick till och med en dvdfilm med.

Skorna hade kostat 2600 men det var kampanj så de kostade 1600.

Så dyra skor har jag nog aldrig köptObestämd

/Maria

RuiXue
0

#7 Mina var också på kampanj eller utförsäljning av modellen, så mina kostade strax under 1500. Men jag har blivit beroende så kommer nog med all sannolikhet köpa för fullpris när mina nuvarande är utslitnaFoten i munnen

Tänk bara på att eftersom skon ska sitta så tight mot foten som möjligt, så är det lätt hänt att man får skoskav i början innan skon formats efter foten. Jag fick värsta skoskavet på hälarna första gångerna jag hade mina MBT på mig. Så vill du inte ha blåsor från yttre rymden, använd någon form av sporttape eller Leukosilk för att skapa en barriär mellan strumpa och huden.

Jennie

Maria
0

#8 Tack för tipset men jag har nog aldrig haft skoskavFlört

Jag kan till och med gå barfota i nya sommarsandaler. Nu i somras var vi på Kulturkalaset i Göteborg och jag invigde, barfota ett par nya sandaler trots att vi skulle spankulera i stan i flera timmar.

/Maria

siberlina
0

jag fick ochså skoskav  av  mina  som kostade nära 3000 ,men jag älskar  dom

[Tassy]
0

Jag får skoskav av mina också, tejpar så gott det går. Jag får fruktansvärt lätt skavsår överallt.

RuiXue
0

#9 Å vilken tur du har! Jag får lätt skav i nya skor och väldigt lätt väldigt djupa blåsor under foten om jag går barfota i skor med klack och det blir friktion under fotenGråter Stålhätteskor ska man inte ens snacka omFoten i munnen Ett par timmar, sen har jag en hård bula på stortån! Funderar lite på att gå till en dansbutik och köpa ouch pouch som annars används av ballerinor som dansar med tåskorSkrattande

Men funderar ändå allvarligt på att införskaffa ett par MBT med stålhätta eftersom MBT metoden är underbar att gå med och jag går mycket på jobbetFlört

Jennie

siberlina
0

är  det fler än jag  som gått  ner  i vikt   av  att  använda  mbt  skor

Maria
0

#13 Jag ska börja använda mina imorgon så vi får väl se vad som händerFlört

/Maria

[Tassy]
0

#13 Japp, jag använde mina flitigt under mitt viktras på 20kg.

RuiXue
0

Jag har nog gått ner lite också. Mer lär det bli när jag kommer hem igen och ger mig ut mer. Gudarna ska veta att jag har några kilon som behöver försvinnaFlört

Jennie

Maria
0

Ja, idag har jag vinglat omkring i mina nya skor. Det var lite ovant ska jag säga. Jag är trött i vaderna och man märker att man använder muskler som inte brukar användas.

De är i alla fall sköna. Lite svåra att bara stå still i rätt upp och ner då man gungar aningenFlört

/Maria

siberlina
0

men efter  ett tag gungar det inte  så  mycket  längre ,man  lär  sig att  gå  rätt  i  dom

Maria
0

#18 Det låter bra. Det känns i alla fall som jag gjort ett bra köp.Glad

/Maria

siberlina
0

#19  det har du verkligen gjort

solblomman47
0

Jag har haft mina skor i nästan tre år o inte har jag gått ner i vikt fast det skulle behövas=)

Men det kan bero på att jag inte kan gå så långa promenader så jag rör mig nog för lite.

Det är de bästa skor jag har kan inte använda några andra för då kommer värken i rygg o ben som ett brev på posten. Glad

siberlina
0

jag går  i  mina  skor nästan 8  timmar om dagen ,jag är brevbärare…Skrattande