mbt skor
i våras så började jag använda mbt skor. för att jag ville bli starkare i ryggen och bena ,,,men så efter 2 månader så upptäckte jag att jag hade börjat gå ner i vikt, jag har normal vikt ,så jag tänker inte så mycket på det, under semestern så använde jag dom inte och då jick jag upp lite i vikt eftersom man äter och frossar när man har semester, men nu 2 månader efter semestern så har jag gått ner i vikt igen,,fast jag äter mycket godis mm,jag använder skorna 8 timmar omdagen, jag hade inte en tanke på att jag skulle gå ner i vikt när jag skaffade skorna,,men nu är jag nästan säker på att det beror på skorna ,,det är ganska kul och jag tränar knapt,men jag går mycket i mitt jobb,,,
Jag är ganska nyfiken på dessa skor som jag har hört så mycket gott om.
Men jag har aldrig hört att man kan gå ner i vikt av dem
/Maria
Åh såna skor vill jag ha.

ja jag trodde verkligen inte att man kunde gå ner i vikt av dom ,när jag köpte dom,men jag älskar dom
Jag älskar mina MBT också! Köpte mina för bara någon vecka sedan och jag känner hur hela kroppen får arbeta mer när jag går, även om det är på ett väldigt behagligt sätt kroppen får arbeta. Känns verkligen att skorna gör nytta
Tror helt klart att skorna kan hjälpa en att gå ner i vikt eftersom man går mer effektivt med dem och gärna går mer
Jennie
Jag har också MBT sedan flera år tillbaka och är mycket nöjd. Enda nackdelen är att jag på grund av överrörlighet inte kan stå still i dem, då översträcker jag knäna åt fel håll och detta har börjat ge mig knäproblem, så nu vilar jag ifrån skorna ett tag. Får vara mer försiktig i fortsättningen sedan.
#5 Jag har viss överrörlighet i alla fall i mitt högra knä- kan böja det bakåt en del och det knäpper och knakar. Men jag känner inte av det allt för mycket i mina MBT tack och lov
Tänker jag bara på det så kommer jag oftast ihåg att inte stå med mitt knä bakåt vilket jag annars gör i avslappnat läge.
Jennie
Sitter här nu med mina nya MBTskor på inne
Jag köpte ett par för en timme sedan och expediten sa att det var bra att provgå inne i början så att man inte blir "sjösjuk" Jag fick till och med en dvdfilm med.
Skorna hade kostat 2600 men det var kampanj så de kostade 1600.
Så dyra skor har jag nog aldrig köpt
/Maria
#7 Mina var också på kampanj eller utförsäljning av modellen, så mina kostade strax under 1500. Men jag har blivit beroende så kommer nog med all sannolikhet köpa för fullpris när mina nuvarande är utslitna
Tänk bara på att eftersom skon ska sitta så tight mot foten som möjligt, så är det lätt hänt att man får skoskav i början innan skon formats efter foten. Jag fick värsta skoskavet på hälarna första gångerna jag hade mina MBT på mig. Så vill du inte ha blåsor från yttre rymden, använd någon form av sporttape eller Leukosilk för att skapa en barriär mellan strumpa och huden.
Jennie
#8 Tack för tipset men jag har nog aldrig haft skoskav
Jag kan till och med gå barfota i nya sommarsandaler. Nu i somras var vi på Kulturkalaset i Göteborg och jag invigde, barfota ett par nya sandaler trots att vi skulle spankulera i stan i flera timmar.
/Maria

jag fick ochså skoskav av mina som kostade nära 3000 ,men jag älskar dom
Jag får skoskav av mina också, tejpar så gott det går. Jag får fruktansvärt lätt skavsår överallt.
#9 Å vilken tur du har! Jag får lätt skav i nya skor och väldigt lätt väldigt djupa blåsor under foten om jag går barfota i skor med klack och det blir friktion under foten
Stålhätteskor ska man inte ens snacka om
Ett par timmar, sen har jag en hård bula på stortån! Funderar lite på att gå till en dansbutik och köpa ouch pouch som annars används av ballerinor som dansar med tåskor
Men funderar ändå allvarligt på att införskaffa ett par MBT med stålhätta eftersom MBT metoden är underbar att gå med och jag går mycket på jobbet
Jennie

är det fler än jag som gått ner i vikt av att använda mbt skor
#13 Jag ska börja använda mina imorgon så vi får väl se vad som händer
/Maria
#13 Japp, jag använde mina flitigt under mitt viktras på 20kg.
Jag har nog gått ner lite också. Mer lär det bli när jag kommer hem igen och ger mig ut mer. Gudarna ska veta att jag har några kilon som behöver försvinna
Jennie
Ja, idag har jag vinglat omkring i mina nya skor. Det var lite ovant ska jag säga. Jag är trött i vaderna och man märker att man använder muskler som inte brukar användas.
De är i alla fall sköna. Lite svåra att bara stå still i rätt upp och ner då man gungar aningen
/Maria

men efter ett tag gungar det inte så mycket längre ,man lär sig att gå rätt i dom
#18 Det låter bra. Det känns i alla fall som jag gjort ett bra köp.
/Maria

#19 det har du verkligen gjort
Jag har haft mina skor i nästan tre år o inte har jag gått ner i vikt fast det skulle behövas=)
Men det kan bero på att jag inte kan gå så långa promenader så jag rör mig nog för lite.
Det är de bästa skor jag har kan inte använda några andra för då kommer värken i rygg o ben som ett brev på posten. 

jag går i mina skor nästan 8 timmar om dagen ,jag är brevbärare…