Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 3403 ggr
Bergspuman
0

Vad gör du för att skämma bort dig?

Nämn 3 saker du gärna gör när du vill pyssla om dig lite extra och må alldeles särskilt bra!

Själv tar jag ett varmt bad, packar in ansikte och hår och skrubbar kroppen. Tänder värmeljus eller, om det är sommar, sitter på balkongen och låter håret lufttorka.

En god bok och en bit fin choklad sitter inte heller fel Kyss

mongu
0

Försöker lyssna på lugn musik, ligga på min värmemadrass. Gott kaffe eller te och bara va.

Värmen gör så gott för min värkande kropp.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Haha, så olika vi är.

Jag gillar varken att bada eller chokladTungan ute

Det bästa jag vet är att kura ihop mig i soffan med en bok. Då kommer alltid två katter och lägger sig hos mig.

Lorentz ligger helst under filten och Moritz på lagom klappavstånd. Goa, varma och kurrande katter är det bästa jag vet.

När vädret är fint så tycker jag det är väldigt rofyllt att rensa och hålla på med mina blommor.

Sedan gillar jag att laga mat och upplever det som att jag skämmer bort mig när jag har hela köket fullt av projekt.Glad

/Maria

RuiXue
0

En heldag på SPA är aldrig fel. Dock är det något som inte händer så ofta eftersom det kostar som det gör.

Annars blir det bara ett långt varmt bad (hos mina föräldrar) gärna med badsalt i vattnet.

Har jag inget badkar att tillgå så blir det en lång varm dusch.

Jennie

[Tassy]
0

1. långa varma bad med levande ljus på badkarskanten och en god bok att läsa och choklad att smaska på under tiden. Bubbel eller salt ska vara i vattnet.

2. Tvinga gubben att klia mig på ryggen tills han storknar CoolOskyldig

3. Pyssla om mig själv med en varm lång dusch, skrubbar, peelar och donar med inpackningar etc.

Maria
0

Min man däremot älskar att bada och gör så nästan en timme varje dagFörvånad Jag brukar köpa badbomber och liknande till honom på "Lusch"

När vi hade bastu förr så badade han så ofta.

/Maria

[Vanora]
0

1. En god kopp kaffe med en mörk chokladbit. Helst på altanen om det är sommar.

2. En långpromenad i skogen med hunden.

3. Yoga.

Anders 50
0

1. Frossa Alladin-choklad till en spännande bok!

2. Prova en ny dyr ölsort!

3. Frossa på 2 dagar gammal (saftig) smörgåsrårta + kaffe!

(finns medicin mot högt kolesterol) Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Hur kunde jag glömma ölSkämsFörvånad

/Maria

Anders 50
0

#8 Fy!!  Förvånad Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

1. Shoppar

2. Går och får fotvård

3. Unnar mej en resa

Skulle kunna räkna upp massor…Kyss

Bergspuman
0

#10 Ha ha ha, läs min sista tråd som jag just lade upp, det här var ju roligt Skrattande

[Sisa]
0

# 11

Tankeöverföring, kanske…Obestämd

Hemulen
0

1. tränar (spelar ingen roll vad det är egentligen, men mest effekt brukar kampsport eller yoga ha)

2. Mediterar! Har precis köpt två ljudböcker med meditation som är hur bra som helst. Balsam för själen!

3.Tar en lång varm dusch följt av en stund i soffan med täcke, en bra bok och en kopp te med mjölk och honung.

Går väldigt gärna på massage med eller skämmer bort mig med frukost, brunch eller bio ENSAM. Hur skönt som helst.

aggeelin
0

Jaaa, jag gör mycket av det ni ovan skriver. Det är härligt att ligga i badet i riktigt varmt vatten, gärna med någon god doft i badet, ansiktsmask. Något gott att dricka i badet.

Jag tycker också mycket om att träna, body jam (dans) yoga, body pump mm och så bastu efteråt.

Shoppa är trevligt, på stan, inte i jättegallerior, och så älskar jag att äta god mat och dricka gott vin till. Eller att avsmaka gott öl, mums!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet