Överdos av p-piller..?
Jag vet inte om det räknas som överdos, men det borde det nästan göra..
Jag tog 3 stycken p-piller på samma gång, för jag hade missat 3 dagar, men efter det på kvällen började jag må illa och hade jätteont i magen och huvudet, jag vet inte om det kan bero på det? Borde man uppsöka läkare eller ska jag bara låta det gå över?
Tycker att du ska ringa rådgivningen och fråga.
Lycka till!
Det ska inte vara någon fara, men hormonerna kan ju hamna lite i obalans på grund av denna svängning. Det ska till många p-piller innan det händer något farligt, men om du vill så ring och rådfråga sjukvårdsrådgivningen eller direkt till giftinformationscentralen, men du kan med största sannolikhet vara lugn.
Det är ingen fara och långt ifrån överdos
/Maria
Men det står ju klart och tydligt i onformation om P-piller att man inte ska göra så. Så ett hett tips är att läsa instruktioner.
#4 Det är olika, det beror på vilken sort man äter. Jag har haft bägge varianterna av rekommendation. Så jo håller med; viktigt att läsa infon.
Läs hu du ska göra nästa gång, m3en det är inget farligt.
De P-pillerna vi har idag har så pass små doser - de som användes för 10-20 år sedan skulle räckt till hästar enligt min barnmorska (och man mådde ju inte dåligt av dem då heller).
Hakuna matata!