Fungerar "medicinsk" bröstförstoring?
Jag menar inte "medicinsk" i ordets rätta bemärkelse, utan kanske snarare bröstförstoring genom tabletter. Tror ni jag blir blåst om jag går på detta?

Oh, jag undrar precis samma sak! Mina har sackat ihop totalt sedan jag gatt ner i vikt
// Amanda
Tror inte ett dyft på tabletter (vill inte ens gå in på länken.). Men här finns en annan intressant fundering om att det kan hända saker om man väljer en viss kost.
Visst händer det saker med kroppen när man äter olika kost men att tro att man kan modellera om kroppens utseende med kost är nog en utopi.
Visst kan man bli smalare och tjockare ocg genom träning bygga muskler men nu är ju bröst inga muskler
Dessutom händer det en del med kvinnans bröst under hela livet. Alltifrån puberteten, eventuella p-piller, graviditeter, klimakterie osv. Mycket handlar om hormoner.
/Maria
Det enda jag tror kan få dina bröst större är antingen att du går upp i vikt eller att du äter något östrogenpiller (typ P-piller). Det är ju ett "naturligt" hormon som på vissa får bsöstebn att växa lite. Jag har dock inte märkt något.
Men att köpa "bröstförstorande" piller kanske har en ytterst liten effekt men som kommer att bli dyr… Tror då det är bättre och billigare i längden att lägga in ett par mindre implantat om man nu inte trivs med sin kropp.
Hakuna matata!

Åjo, visst har vi bröstmuskler. Man kan träna de muskler som brösten är fästa i och på så sätt få ett litet lyft. BH med lite mjuk fyllning i kupans nedre del lyfter också fint. Det räcker ofta bra för att hängbrösten ska se bättre ut.
Det är klart att vi har bröstmuskler. Det har ju både killar och tjejer men själv brösten är inga muskler.
Man kan möjligtvis genom att träna dessa muskler få ett aningen högre "fäste" för sina bröst men större blir de inte.
Visst kan man lura ögat med BH med inlägg, tejp och andra lyft vilket många nöjer sig med men kanske inte alla
/Maria

Man vill ju garna att de ska se presentabla ut utan BH ocksa…
Ar det verkligen ingen som har testat?
// Amanda
Att ingen har testat ser jag som sunt förnuft
"Allting går att sälja med mördande reklam"
/Maria
#8 Jag är faktiskt lite inne på din linje…

#7. Utan BH?? Gud vad jag är avundsjuk på folk som kan resonera så.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ursäkta men har utseendet blivit så viktigt för vissa människor att man gladeligen gör vad som helst för detta? Det känns riktigt skrämmande! För min personliga del är jag många gånger mer intresserad av mina medmänniskors inre än deras yttre. Ännu är nog denna sortens "medicinering" bara en kassako för annonsörerna och tillverkarna och knappast något som ger någon märkbart synlig förändring.
/Désirée
# Tack för din synpunkt! Dock känns det för mig som en helt annan tråd och en annan diskussion hurvida tjejer i allmänhet lägger vikt på sitt yttre. Jag "hör" att du lägger vikt och mening på insidan, - och vet du, jag tycker dessa aspekter är viktiga med!
Men mitt syfte med tråden var och är att få synpunkter på bröstförstoring via tabletter, ifall någon har någon erfarenhet exempelvis. Jag undanbeder diskussion kring mitt missnöje med min nuvarande bröststorlek.