Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 7469 ggr
tjoffsa
0

fy f*n för UVI

3:e gången under kort tid.mellan de gångerna var jag frisk första gången 5 dagar och nu senast bara 3. Vad tusan är orsaken till detta?

tagit selexid MINST de senaste 5 gångerna. Borde jag inte få nå annat?

har hört att resistenten är låg just med selexid, men nu börjar jag fundera om de inte är nå sånt iallafall.

Läst just att sensommar och höst är en jobbig uvi period för många. Ska höra om det är stafylococker från odlingen imorgon. Vill helst slippa mer mediciner om det kanske beror på känslighet från de förra kurerna.

nån som vet mer om känslighet för UVIer?

mongu
0

Det är taget odlingar varje gång, eller hur? Där ser man vilken sorts antibiotika som är lämplig att ta.

Men det kan va så att du behöver en längre kur med antibiotika för att det ska ge sig.

Det är jobbigt när det hela tiden kommer tillbaka. Antar att du känner till och gör efter alla tips och råd. Som detta med att dricka mycket och gärna surt. Att kissa efter sex osv.

Hoppas du får ordning på det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

tjoffsa
0

de tog EN odling. jag jobbade veckan efter och fick det igen så omständigt att jag var tvungen ta mig till jourcentralen en kväll och fick ny medicin ytterligare en vecka. Så egentligen har jag inte varit tillbaka till min vanliga vårdentral sen första omgången. och då inte fått veta nå av odlingen.

Tänkte försöka råda bot själv denna gång men det går segt. Stressad blir man ju också när man vet att man ska jobba till veckan.

Ska till affärn ikväll och köpa färsk persilja och ipren. ev tranbärsjuice om dom har den rätta sorten.Har tvingat i mig vitlöksvatten och citronvatten och tranbärskapslar. Vet inte vad som kan fattas mer som man kan prova med.

Kan kanske vara så att jag är extra känslig efter kuren då jag precis haft mensen och då är man ju lite extra skör. Typist för förra gången fick jag ju svamp och då va man ju skör efter de med. Blir GALEN!!!

önskar man kunde göra nån transplantation av organet på nå sätt. Orkar bara inte med det här mera!!!

tjoffsa
0

testar med silvervattnet också… visste ni att det är silver på silverkulorna som man kan garnera bakverk med =)

mongu
0

Men va försiktig för det är så lätt att det kan bli njurbäckeninflammation om det får va obehandlat.

Så jag tycker ändå du ska lämna prov och se vad det visar.

Självklart blir man trött på att ha det så här men det är bättre att mota innan det går för långt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

tjoffsa
0

jo, det är viktigt att utreda det ordentligt, men desto jobbigare försöka stå ut med. Peppar peppar har jag inte haft njurbäckeninflammation trotts allt. Förut drogs jag med det länge och hade blod i urinen ett långt tag men jag klara mig då iallafall.

Tur i oturen glömmer man smärtan snabbt efter man haft infektion men när den kommer tillbaka känner man att detär ett h*vete igen. Ofta börjar man leva som vanligt med alla onyttigheter som tex sötsaker och läsk. Rena döden för kroppen. samma med kaffe. Funderar på vad mer som kan ha bidragande orsaker i förtäringsväg..

mongu
0

När du får antibiotika har du då samtidigt fått vagitorier med svampmedel? För det är ju som ett brev på posten dessa svampinfektioner när man ätit antibiotika.

Har du dessutom haft flera omgångar så hinner inte den naturliga bakteriefloran växa till.

Testa får du se om det kan va nåt.

Annars vet jag inte vad som kan va bra att äta eller dricka. Bara att du ska dricka mycket så det spolar igenom systemet.

Ha en bra dag! Mongu.

tjoffsa
0

nä nå sånt fick jag inte. Köpte själv på apoteket.  och det hjälpte rätt bra. efter en vecka var det över. trodde jag skulle få svamp andra omgången men jag slapp det. Nu fick jag tag på tranbärsjuice som vanligt kosta över 70 spänn men 2 olika.

En var utan konserveringsmedel, men var sötad med soker. den andra var utan soker men sötad med sötningsmedel.

Visste inte vilken jag skulle ta men tog med socker. tror sötningsmedel är starkare och ohälsosammare på nå vis.

Betty
0

Ja det är jobbigt med uvi, jag har haft det flera ggr per år (ibland 2 gånger per månad) Detta kom efter jag fick min njusjukdom för 10 år sedan. Ofta får jag dock UVI som inte känns och då brukar jag inte behandla bara se till att drick mycket. Jätte bra att du dricker tranbärsjuice det medicinskt bevisat att det har effekt.

Kanske behöver du stå på antibiotika en längre tid (själv stod jag på låg dos i 3 månader)

Annars är det väl tyvärr så att bara bita ihop. Hoppas det blir bättre snart!

nyborjare08
0

Jag har köpt tranbärskapslar just för att slippa hälla i mig sött blask. Sånt som smakar sött underhåller tyvärr mitt sötsug, även om det är sötningsmedel.

Kapslarna är tyvärr inte billiga: 199 kr för 90 st men som sagt hellre det än godisfrosseri som resultat av juicedrickande.

asvensso
0

Tranbarskapslar hjaper alltid pa mig - maxdos om jag har symptom och ett piller ibland i forebyggande syfte till exempel vid resor.

tjoffsa
0

kapslar fungerar dåligt på mig. förutom ett märke med bucco i. Det var det enda som gjorde att jag var frisk längre. Men så säjs de tydligen inte mer på lifebutikerna  provar ett nytt i tablettform får väl se hur det hjälper då.

Tangotime
0

½ grapefrukt/dag är också en kanon kur. Jag hade jätte problem med uvi och åt antibiotika ett helt år! ½ grape gör susen och håller bacillerna borta!

tjoffsa
0

tack för tipset!

Nu fick jag ju veta att det är min uretrit som va så pass kraftig att det va vita blodkroppar, blod, nitrit och ketogener.men inget växte på odlingen. Kan inte beskriva med ord så fruktansvärt ont jag haft! en hel vecka värkte blåsan och jag kunde knappt sova ordentligt.

På onsdag fick jag en tid till en gynekolog och ska få Locoid salva.(hydrokortison) insprutat. eventuellt får jag också gå på en lägre dos långtidsbehandling antibiotika.

Är på bättringsvägen men jag vågar inte tro att det är borta en lång stund. Märker iallafall att jag fått igen aptiten och äter massor!

usch vad jag hatar den här kroniska inflammationen. jag hade ändå varit bra nästan 6 månader.och inte finns det nå medicinskt för att stärka slemhinnorna i urinvägarna sa hon.

Har i alla fall köpt membrasin. sägs stärka lite iallafall. Hitta också havtorns jucie på coop.