Motivera rökstopp
Här kommer en länk där det beskrivs att den bästa motivationen för en rökare att sluta är inför en operation då kirurgerna rekommenderar rökstopp fyra veckor innan ingreppet respektive fyra veckor efteråt.
Nu är det kanske inte så många rökare härinne men vad skulle få er att sluta?
/Maria
De gånger jag har försökt att sluta så har det tyvärr inte varit hälsan som varit största motivationen utan pengarna
/Maria
Hälsa är värd mycket pengar 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#2 Haha, den var bra
Annars är man ganska konstig med att förtränga att det är så farligt.
/Maria
#3 Det är väl inte så konstigt att man förtränger eftersom det är ett beroende.
Om man är beroende (oavsett av vad) så funkar inte logik. Man får försöka lära sig överlista receptorerna i hjärnan. Jag har iofs aldrig rökt men jag har ett annat beroende som jag håller på att försöka överlista - socker. Hjälp vilket monster det kan vara! 
Jag röker…har försökt sluta många gånger! Tror inte att det går att sluta förrän man verkligen bestämt sej. Då är det säkert enkelt att klippa av…
Håller med…hälsan är värd mycket pengar! 
Det går aldrig att sluta med en beroende framkallande sak förrän man har den rätta viljan till 100 procent
Exakt!!! 
Jag har både en bekant och en pojkvän som slutade bara sådär rakt av. Den ena gjorde det för att jag nämnde det och han höll med till fullo - och slutade bara.
Pojkvännen min gick ner från ca 1/2 paket/dag till 2/dag i en månad och sedan 1/dag i en månad ungefär. Han hade dock aldrig särskillda abstinensbevsär var mer "skulle varit gott med en cigg" snarare än "nikotiiiiin nuuuuu".
Båda feströker (någon gång månad kanske) och har klarat sig alldeles utmärkt med det utan att tjuvröka på vardagar :)
Det stakra kropsliga beroendet förvinner efter bara några dagar, och efter ett par veckor är kroppen helt återställd och "längtar" inte efter nikotin. Så efter drygt en månad (?) sitter allt i psyket =)
Hakuna matata!

En cancerdiagnos visade sig vara jäkligt effektivt, faktiskt…
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#9 Ja, det är väl själva f*n att det ska till något sådant föra att man ska skärpa sig.
Jag förstår att du tyvärr har erfarenhet av detta.
/Maria

Så är det bumbleboo. Jag och min man har rökt 1-2 paket vardera om dan i 35 år. Det är inte helt lätt att sluta då, plus att det inte var dyrt för oss (dvs det påverkade inte ekonomin). Och vi gillade det.
Sen fick han besked om att cancern i munnen till 99% kom från rökningen. DÅ håller man upp.
Men vi saknar det båda två.
Ja, vad säger man
. Hoppas innerligt att din man klarar behandling och rökstopp och även du.
Håller tummarna för er.
/Maria

Ska nog gå bra, tack. 
Ge inte upp ni som vill sluta röka!
Gick och fick akupunktur för att sluta röka, funkade inte för jag ville inte sluta.
Sedan bestämde jag mig när jag fick högt blodtryck, det hade aldrig fungerat utan min egen vilja, jobbigt var det men nu har jag hållt upp i 25 år.
En sak bestämde jag då och det var att inte lägga mig i andras rökvanor då jag vet vad gott det smakar….men vill bara säga att med viljan går det!
Kram till er!
" Var nära naturen - var när dig själv "
#14 Tack
Jag tror som du att har man bara den rätta viljan och motivationen så borde det gå
/Maria