Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 5444 ggr
anonyma
0

Väger jag för mycket?

Hej jag är en 13 årig tjej som är 1,56 cm lång och väger 50 kg är det  för mkt ? Men har höfter och så också.

Karmatarerskanise
0

Du är bara 13 år, din kropp kommer växa mycket till. Så oroa dig inte för din vikt ännu

Bara se till att äta bra och rör på dig

Musiken
0

Du vager da rakt inte for mycket!

mongu
0

Du är i en ålder då mycket händer och kommer att hända med din kropp.

Du väger absolut inte för mycket. Ät bra, sov ordentligt och rör på dig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

anonyma
0

Asså en tjej i min klass var jättesmal i sen efter 3 år så ökade vikten och jag vil inte att det ska hända samma sak ;(

mongu
0

Men ökade vikten så hon blev tjock? Eller vad det den förändring som sker i pubarteten.

Tyvärr så är det så stort fokus på vikt istället så handlar det om att våga se sin egen bild. Det händer mycket just i tonåren. Du utvecklas till kvinna med allt som hör till.

Du väger inte för mycket och fortsätter du att äta bra och röra på dig så kommer du att må bra.

Man kan heller aldrig jämföra vad som händer med ens kompisar för det handlar om både vad man har för vanor men också vilka gener man har.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

anonyma
0

#5 okeej tack så mycket (:

Kaninisen
0

Man kan ju öka i vikt på ett positivt sätt, vem vill inte ha bröst och lite rumpa?

Men du väger verkligen inte för mycket!

aggeelin
0

Du har ett bmi på ca 20.9, vilket är en mycket bra bmi. Bmi ska ligga mellan ca 19 och 25, så då ser du att du har mycket kvar till den övre gränsen. Ät bra och rör på dig så mår du bra, så som de övriga säger

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Elshira
0

#8 Dock är BMI för yngre och äldre inte det samma - Jag är "mager" enligt de på ungdomsmottagningen som bara kollade på BMI. Trots det kan jag gå ner 5 kilo för att se "strandsnygg" ut och nästan 10 kilo innan jag börjar se mager ut. Väger 57 kg och är 163 och har lite lagom kärlekshandtag, hur ska man annars kunna älska Oskyldig

Men som svar till TS - jag tror att 50 kg är precis lagom för din kropslängd ^^

Hakuna matata!